اندروید ۱۳ از نمایشگرهای بریل برای کمک به افراد نابینا پشتیبانی خواهد کرد

شنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
گوگل پشتیبانی از نمایشگرهای بریل را به‌طور پیش‌فرض به اندروید ۱۳ اضافه خواهد کرد. بدین‌ترتیب افراد نابینا می‌توانند بدون نیاز به اپلیکیشن‌های دیگر، با روشی آسان‌تر از گوشی هوشمند خود استفاده کنند.
تبلیغات

اندروید از مدتی قبل امکاناتی برای تایپ بریل ارائه کرده است، اما گوگل با انتشار اندروید ۱۳، قابلیت مهم دیگری برای افراد نابینا به این سیستم‌عامل اضافه خواهد کرد. همان‌طور که این شرکت در رویداد i/O امسال اشاره کرد، اندروید ۱۳ با استفاده از قابلیت صفحه‌خوان TalkBack، به‌طور پیش‌فرض از نمایشگرهای بریل پشتیبانی خواهد کرد؛ بدین‌ترتیب کاربران برای استفاده از ورودی فیزیکی به‌جای کیبورد مجازی، نیازی به دانلود اپلیکیشن BrailleBack نخواهند داشت.

به گزارش انگجت، کاربران در اندروید ۱۳ به بسیاری از ویژگی‌های مخصوص افراد کم‌توان دسترسی خواهند داشت که ازجمله می‌توان به پیمایش رابط کاربری و میانبر برای کارهای رایجی مثل ارسال پیام‌های متنی اشاره کرد. میانبرهای جدید به‌طور خاص برای نمایشگرهای بریل طراحی شده‌اند و به‌عنوان مثال کاربران می‌توانند در اسناد متنی با استفاده از آن‌ها به‌راحتی به‌ خط بعد رفته یا محتوای موردنظر خود را کپی کنند.

پیشتیبانی از نمایشگرهای بریل ابتدا در نسخه‌ی آزمایشی بعدی اندروید ۱۳ ارائه خواهد شد. شایان‌ ذکر است این به‌روزرسانی طی چند هفته‌ی آینده منتشر می‌شود. قابلیت‌های جدید گوگل در اندروید ۱۳ به افراد نابینا کمک خواهد کرد بدون استفاده از دستورهای صوتی با روشی آسان‌تر با گوشی هوشمند خود کار کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات