مایکروسافت از کاربران خود خواست برای مقابله با باگ ویندوز 11، جدیدترین آپدیت آن را حذف کنند

شنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۰
مطالعه 2 دقیقه
مایکروسافت به کاربرانش گفته است برای مقابله با مشکلی که باعث از‌کار‌افتادن بعضی نرم‌افزارها می‌شود، باید به‌روزرسانی ویندوز ۱۱ را حذف نصب کنند.
تبلیغات

پس از اینکه مشخص شد به‌روزرسانی نرم‌افزاری اخیر ویندوز ۱۱ باعث ازکارافتادن برخی از برنامه‌ها می‌شود، مایکروسافت به کاربرانش گفت آن را حذف کنند. به‌گزارش گیزمودو، ردموندی‌ها اعلام کردند به‌روزرسانی KB5012643 ویندوز ۱۱ باعث می‌شود نرم‌افزارهایی که از مؤلفه‌‌ی خاص دات‌نت فریم‌ورک ۳.۵ (.NET 3.5 framework) استفاده می‌کنند، ناپایدار شوند. دات‌نت فریم‌ورک پلتفرمی رایگان و متن‌بازی است که برای ساخت و اجرای نرم‌افزارها در ویندوز استفاده می‌شود و بسیاری از برنامه‌ها به آن اعتماد دارند.

مایکروسافت می‌نویسد:

بعد از نصب این به‌روزرسانی، ممکن است برخی از نرم‌افزارهای .NET Framework 3.5 مشکل داشته باشند یا باز نشوند. نرم‌افزارهایی که تحت‌تأثیر قرار گرفته‌اند، از مؤلفه‌های اختیاری خاصی در .NET Framework 3.5 استفاده می‌کنند که ازجمله‌ی آن‌ها می‌توان به Windows Communication Foundation (WCF) و Windows Workflow (WWF) اشاره کرد.

خبر خوش این است که به‌روزرسانی مذکور اختیاری است و به احتمال زیاد روی سیستم شما نصب نشده است. همچنین، این باگ روی همه‌ی نرم‌افزارها تأثیر نمی‌گذارد و تنها آن‌هایی تحت‌تأثیر قرار خواهند گرفت که از مؤلفه‌های خاص .NET 3.5 مانند Windows Workflow استفاده می‌کنند. اگر اخیراً دچار چنین مشکلی شده‌اید، به توصیه‌ی مایکروسافت عمل و به‌روزرسانی اخیر را حذف کنید.

چگونه به‌روزرسانی ویندوز ۱۱ را حذف کنیم؟

برای انجام این کار، منو استارت را باز و «Windows Update settings» را تایپ و گزینه هایلایت‌شده را انتخاب کنید. با این روش، به‌راحتی به صفحه‌ی «Update history» می‌رسید. آن را انتخاب کنید و سپس به‌دنبال KB5012643 بگردید و درنهایت حذفش کنید.

برای اعمال تغییر، باید سیستم خود را ریست کنید. پس از انجام این کار، لپ‌تاپ یا دسکتاپ یا تبلت شما باید بدون مشکل به کارش ادامه دهند. اگر مخالف حذف نصب به‌روزرسانی هستید یا با انجام این کار مشکل حل نشد، مایکروسافت پیشنهاد می‌کند که NET Framework 3.5 و Windows Communication Foundation را در صفحه‌ی تنظیمات ویژگی‌های ویندوز فعال کنید. برای این کار، باید دستورهای زیر را در ترمینال اجرا کنید:

  • dism /online /enable-feature /featurename:netfx3 /all
  • dism /online /enable-feature /featurename:WCF-HTTP-Activation
  • dism /online /enable-feature /featurename:WCF-NonHTTP-Activation

این مشکل خاص گسترده نیست و برای اکثر کاربران ویندوز ۱۱ مهم نخواهد بود. بااین‌حال، می‌توان آن را دنباله‌ای برای زنجیره‌ای از باگ‌های ویندوز دانست که یکی از آن‌ها حتی باعث بروز مشکل در حالت ایمن (Safe Mode) شده بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات