کاهش ۸ درصدی سهم اندروید از بازار موبایل در پنج سال اخیر

جمعه ۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
آمار نشان می‌دهد سهم iOS از بازار سیستم‌‌عامل‌های موبایلی در پنج سال اخیر به‌صورت تدریجی رشد کرده و هم‌زمان سهم اندروید کاهش یافته است.
تبلیغات

با وجود این‌که تعداد گوشی اندرویدی در دنیا از تعداد گوشی اپل بیشتر است، آمار نشان می‌دهد سیستم‌عامل موبایلی گوگل در پنج سال اخیر به آرامی با کاهش سهم بازار مواجه شده است. درنتیجه‌ی کاهش سهم اندروید، سهم iOS افزایش پیدا کرده اما تفاوت بین دو سیستم‌عامل همچنان زیاد است.

آن‌طور که Wccftech به نقل از داده‌های StockApps می‌نویسد، سیستم‌عامل اندروید در سال ۲۰۱۸ بالغ‌بر ۷۷٫۳۲ درصد از سهم بازار را دراختیار داشت. سیستم‌عامل موبایلی گوگل نتوانسته است این سهم را در بازار حفظ کند و پس از گذر پنج سال اکنون اندروید ۶۹٫۷۴ درصد از سهم بازار را دراختیار دارد. اندروید همچنان صاحب تقریباً دو سوم از بازار سیستم‌های عامل موبایلی است.

پنج سال پیش سهم iOS از بازار ۱۹٫۴ درصد بود و از آن زمان اپل به تدریج توانسته سهم سیستم‌عامل خود را افزایش دهد و پس از پنج سال به ۲۵٫۴۹ درصد برساند. از زمان توقف پشتیبانی رسمی مایکروسافت از ویندوزفون، این سیستم‌عامل از آمار خارج شده و بقیه‌ی پلتفرم‌های موبایلی در بازه‌ی زمانی پنج ساله با افت حدودا ۷٫۵۸ درصدی سهم‌شان روبه‌رو شده‌اند.

مقایسه سهم بازار اندروید / Android و iOS در سال ۲۰۲۲

در اکثر مناطق کاربران برای انتخاب اول خود سراغ اندروید می‌روند، زیرا گوشی‌های اندرویدی تنوع بالایی دارند و بازه‌ی قیمتی بسیار گسترده‌ای را پوشش می‌دهند. در ایالات متحده iOS همچنان محبوب‌تر است و اندروید توانسته در آسیا و آمریکای جنوبی موقعیت خود را تثبیت کند. مطابق آمار، اندروید در دو بازار یادشده به‌ترتیب ۸۱ درصد و ۹۰ درصد از سهم را دراختیار دارد.

افزایش سهم اپل از بازار سیستم‌عامل‌های موبایلی ممکن است نتیجه‌ی تلاش‌های چند سال اخیر این شرکت برای تولید گوشی‌های ارزان‌تری مثل آیفون SE باشد. با این‌که آیفون SE فروش خوبی را تجربه نمی‌کند، مجهز به سخت‌افزاری است که می‌تواند حتی گران‌قیمت‌ترین گوشی‌های اندرویدی را هم شکست دهد. اپل گوشی‌های دیگری نیز می‌فروشد و برای آن‌ها پشتیبانی نرم‌افزاری بسیار خوبی ارائه می‌دهد، به‌همین‌دلیل، محبوبیت آیفون‌ها بسیار بالا است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات