به‌زودی ارسال فایل با Nearyby Share به دستگاه‌های اندرویدی دیگرتان آسان‌تر می‌شود

سه‌شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
به‌زودی برای ارسال فایل با قابلیت Nearby Share، بین دستگاه‌های اندرویدی خودتان به تأیید نیازی نخواهید داشت.
تبلیغات

احتمالاً نام Nearby Share را شنیده‌اید؛ ویژگی جذاب اندروید برای اشتراک‌گذاری فایل‌ها که با الهام از Air Drop اپل طراحی و در اوت ۲۰۲۰ به‌طور عمومی دردسترس قرار گرفت و کاربران اندروید ۶ (مارشمالو) به‌بعد می‌توانند آن را نصب کنند.

اگر از ویژگی Nearby Share استفاده کرده باشید، احتمالاً می‌دانید که یکی از مشکلات بزرگ آن، نیاز به تأیید تک‌تک فایل‌های دریافتی است؛ حتی اگر دستگاه‌های مبدأ و مقصد برای خودتان باشد! خوشبختانه به‌نظر می‌رسد که گوگل در حال رفع این مشکل است.

به‌گزارش میشال رحمان، سردبیر سابق انجمن XDA-Developers، ویژگی Self Share به‌زودی برای Nearby Share دردسترس قرار خواهد گرفت.

او در حساب توییتری خود نیز عکسی از رابط کاربری ویژگی Self Share منتشر کرده است.

ویژگی Self Share در Nearby Share اندروید ۱۲

برای استفاده از Self Share باید هر دو دستگاه به یک حساب گوگل متصل باشند.

همان‌طورکه در عکس بالا مشاهده می‌کنید، ستون جدیدی به Nearby Share اضافه شده است که به کاربر امکان می‌دهد تا بدون نیاز به تأیید، فایل‌ها را برای دیگر دستگاه‌های اندرویدی خود بفرستد؛ البته باید هر دو دستگاه به یک حساب گوگل متصل باشند. شاید در ابتدا Self Share‌ را چندان ویژگی بزرگی ندانید؛ اما قطعاً تغییری کاربردی به‌شمار می‌رود و نشان می‌دهد که گوگل همچنان در فکر ارتقای Nearby Share و افزودن ویژگی‌های جدید به آن است.

به‌گفته‌ی رحمان، ویژگی Self Share به‌همراه آخرین نسخه از سرویس‌های گوگل‌پلی (Google Play Services) دردسترس قرار گرفته است؛ اما هم‌اکنون دردسترس عموم قرار نگرفته است. با این اوصاف با‌‌توجه‌‌به استفاده از Google Play Services، می‌توانیم انتظار داشته باشیم که ویژگی یادشده فقط به دستگاه‌های جدید محدود نخواهد بود و برای دستگاه‌های قدیمی (اندروید ۶ به‌بعد) نیز منتشر خواهد شد.

درپایان، باید به این نکته نیز اشاره کنیم که وب‌سایت Chrome Story در گزارشی به پشتیبانی سیستم عامل کروم (Chrome OS) از ویژگی Self Share اشاره کرده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات