اندروید 13 احتمالاً زمان بارگذاری بازی‌ها را کاهش می‌دهد

شنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
گفته می‌شود گوگل در حال کار روی چند قابلیت جدید است تا تجربه‌ی بازی‌های موبایلی را روی اندروید 13 بهینه‌تر کند. یکی از این قابلیت‌ها زمان بارگذاری را کاهش خواهد داد.
تبلیغات

گوگل در اندروید ۱۲ با اضافه کردن یک‌سری قابلیت جدید برای گیمرهای موبایلی و توسعه‌دهندگان تلاش کرد تجربه‌ی بازی‌های ویدئویی روی گوشی‌های اندرویدی را وارد مرحله‌ی جدیدی کند. برخی از گوشی‌های منتخب نظیر سری پیکسل ۶ گوگل مجهز به نرم‌افزار جدید Game Dashboard هستند که دسترسی به ابزارهای مفیدی مثل میانبر اسکرین‌شات، ریکوردر صفحه‌نمایش، گزینه‌ی Do Not Disturb و... را به هنگام اجرای بازی‌ها ممکن می‌کند.

در همین حین API جدید Game Mode توسعه‌دهندگان را قادر می‌سازد پروفایل‌های مختلفی را طراحی و بازی‌شان را براساس نیاز کاربر برای ارائه‌ی بهترین عملکرد یا مصرف کمترین انرژی بهینه‌سازی کنند.

آن‌طور که XDA Developers می‌نویسد، روند بهتر شدن تجربه‌ی بازی‌های موبایلی در اندروید ۱۳ (Android 13) نیز با اضافه شدن چند قابلیت جدید ادامه پیدا می‌کند.

ظاهراً اندروید 13 گوگل قرار است قابلیت جدیدی به نام setGameState به رابط GameManager اضافه کند. به‌لطف قابلیت یادشده، بازی‌ها خواهند توانست وضعیت فعلی خود را به سیستم گزارش دهند. همچنین گیمرها می‌توانند از setGameState بهره بگیرند تا به سیستم بگویند که بازی در حال بارگذاری منابع، دارایی‌ها و... است یا خیر.

پلتفرم سپس مدت‌زمان بارگذاری را برای Power HAL می‌فرستد تا حالت جدید GAME_LOADING فعال و عملکرد پردازنده‌ی مرکزی تقویت شود. شرکت‌های تولیدکننده‌ی گوشی اندرویدی می‌توانند اصلاحاتی روی عملکرد این قابلیت اعمال کنند.

از لحاظ تئوری، قابلیت جدید باعث می‌شود زمان بارگذاری اولیه‌ی بازی‌های موبایلی در گوشی‌های اندرویدی کاهش پیدا کند. بسیاری از گوشی‌سازان اندرویدی همین حالا نیز بهینه‌‌سازی‌های مختلفی (نظیر تخصیص منابع بیشتر به CPU و GPU) را اعمال می‌کنند تا زمان بارگذاری بازی کاهش یابد.

گفته می‌شود گوگل قصد دارد نسخه‌ی آزمایشی قابلیت مورد اشاره را به Vendor Test Suite اضافه و فعال شدن حالت GAME_LOADING را برای تمامی دستگاه‌هایی که با اندروید 13 و نسخه‌های بعدی اندروید عرضه می‌شوند اجباری کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات