اپل iOS 15.4.1 را با هدف رفع باگ تخلیه شارژ آیفون و مشکل وب‌کم استودیو دیسپلی منتشر کرد

جمعه ۱۲ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
جدیدترین نسخه میان‌نسلی از سیستم‌های اپل برخی از مشکلات امنیتی را برطرف می‌کند و فرایند شارژ گوشی‌های آیفون را به حالت عادی برمی‌گرداند.
تبلیغات

اپل شب گذشته جدیدترین نسخه از iOS، iPadOS ،tvOS و watchOS را با قابلیت‌های جزئی و رفع باگ‌های مهم منتشر کرد. اپل در توضیحات آپدیت یادشده به‌طور واضح از بهبودها و تغییرات جدید صحبت نمی‌کند؛ اما احتمالاً iOS 15.4.1 شامل رفع باگی در وب‌کم استودیو دیسپلی و همچنین فرایند شارژ گوشی‌های آیفون خواهد بود. برای یادآوری، پیش‌تر برخی کاربران از تخلیه سریع باتری گوشی‌هایشان خبر داده بودند و به‌نظر می‌رسد که کوپرتینویی‌ها پس از مدت کمی این مشکل را برطرف کرده‌اند.

اپل همچنین برنامه Business Essentials را برای مشاغل کوچک دردسترس قرار داده است. از قرار معلوم، یک باگ بسیار مهم در AppleAVD نیز برطرف شده است؛ باگی که قادر بود به برنامه‌های کاربردی توانایی اجرای کد دلخواه با توانایی دسترسی به کرنل را بدهد.

همان‌طور که گفته شد، اطلاعات زیادی از تغییرات سایر سیستم‌عامل‌ها نظیر تی‌وی اواس و واچ اواس منتشر نشده است؛ اما ظاهراً به‌روزرسانی نرم‌افزار HomePod 15.4.1 مشکلی را برطرف می‌کند که می‌تواند باعث شود برخی لوازم جانبی HomeKit هنگام کنترل ازطریق فرمان‌های صوتی سیری پاسخ ندهند. افزون‌براین، هنوز مشخص نیست که watchOS 8.5.1 باگ مربوط به شارژ سریع اپل واچ سری ۷ را برطرف خواهد کرد یا خیر.

جالب است بدانید که اپل حتی چرخه بتا را برای به‌روزرسانی‌های میان‌نسلی بعدی شروع نکرده و این در حالی است که با انتشار iOS 16 چندین ماه فاصله داریم. انتظار می‌رود iOS 16 و سایر به‌روزرسانی‌های بزرگ سیستم‌عامل‌های اپل در ماه ژوئن (خرداد - تیر) در WWDC معرفی شوند؛ اما آن‌ها احتمالاً تا ماه سپتامبر (شهریور - مهر) منتشر نخواهند شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات