اتصال اینترنت و ورود به حساب مایکروسافت در راه‌اندازی اولیه ویندوز 11 پرو اجباری می‌شود

شنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
به موجب سیاست جدید ردموندی‌ها، استفاده از اینترنت و حساب کاربری مایکروسافت در طول فرایند راه‌اندازی اولیه‌ی ویندوز 11 پرو اجباری می‌شود.
تبلیغات

مایکروسافت می‌گوید در پی اعمال تغییراتی در ویندوز ۱۱ پرو (Microsoft Windows 11 Pro) است تا این سیستم‌عامل در طول فرایند نصب اولیه، نیازمند اتصال اینترنت و حساب کاربری مایکروسافت شود. براساس آنچه ورج گزارش می‌دهد، تغییرات یادشده مشابه همان پیش‌نیازهایی هستند که مایکروسافت سال گذشته‌ی میلادی به ویندوز 11 هوم اضافه کرده بود.

پس از اعمال تغییرات، نخواهید توانست در فرایند راه‌اندازی اولیه‌ی ویندوز 11 پرو به‌جای حساب کاربری مایکروسافت، حسابی محلی به شکل آفلاین بسازید و وارد محیط ویندوز شوید.

مایکروسافت از زمان انتشار ویندوز 10 به‌شکل فزاینده‌ای تلاش کرده کاربران ویندوز را به سمت استفاده از حساب کاربری مایکروسافت سوق دهد. قطعاً سیاست جدید شرکت ردموندی برای کسانی که با نساختن حساب مایکروسافت قصد دارند جلوی جمع‌آوری اطلاعاتشان را بگیرند، خوشایند نخواهد بود.

مایکروسافت در اطلاعیه‌ی جدیدی که روی وبلاگ ویندوز اینسایدر منتشر کرده است می‌نویسد: «همچون نسخه‌ی هوم ویندوز 11، نسخه‌ی پرو ویندوز 11 نیز اکنون صرفاً در فرایند راه‌اندازی اولیه‌ی دستگاه (OOBE)‌ به اتصال اینترنت نیاز دارد. اگر بخواهید دستگاهی را برای استفاده‌ی شخصی راه‌اندازی کنید، به حساب کاربری مایکروسافت نیز نیاز خواهید داشت.»

مایکروسافت در حال حاضر تغییر جدید را در بیلدهای آزمایشی ویندوز 11 تست می‌کند و احتمالاً در ماه‌های پیش رو شاهد اعمال شدن آن روی ویندوز 11 پرو خواهیم بود. در حال حاضر کاربران می‌توانند با قطع اتصال اینترنت، در فرایند راه‌اندازی اولیه‌ی ویندوز 11 پرو حساب مایکروسافت نسازند و حسابی محلی برای ورود به محیط ویندوز ایجاد کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات