وان پلاس احتمالاً در حال توسعه‌ی OxygenOS 13 است

یک‌شنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
ظاهراً وان‌پلاس در‌ حال کار روی OxygenOS 13 است. این در حالی است که در گزارش‌های قبلی گفته شده این شرکت از سیستم‌عامل یک‌پارچه‌ی جدید با سیستم‌عامل اوپو در گوشی‌های آینده‌اش استفاده خواهد کرد.
تبلیغات

تاریخچه‌ی وان‌پلاس جالب است، زیرا از روزهای اولیه‌ی فروش فوری وان‌پلاس وان تا عرضه‌ی آنلاین معمولی پرچم‌دار اخیر این شرکت، گوشی وان‌پلاس ۱۰ پرو تنها محصول از سری وان‌پلاس ۱۰ است که عرضه‌ی آن فعلاً فقط به چین محدود شده است. وان‌پلاس ۱۰ پرو از رابط کاربری اختصاصی ColorOS بهره می‌برد اما انتظار می‌رفت نسخه‌ی جهانی این محصول با سیستم‌عامل یک‌پارچه‌ی وان‌پلاس-اوپو روانه‌ی بازار شود. ظاهراً وان‌پلاس اکنون در‌ حال کار روی OxygenOS 13 است و همین خبر بسیاری از کاربران و طرفداران این برند را سردرگم کرده است.

به گزارش XDA، وان‌پلاس اطلاعیه‌ای را در انجمن‌های خود منتشر کرده که از برنامه‌های کاربردی دعوت می‌کند تا در گفت‌وگوی Open Ears درباره‌ی OxygenOS 13 شرکت کنند. در این اعلامیه به جزئيات بیشتری در‌ مورد آنچه OxygenOS 13 ارائه خواهد داد اشاره نشده، اما نشان می‌دهد وان‌پلاس فعلاً قصد ندارد نام تجاری OxygenOS را کنار بگذارد. این خبر بسیار جالب است زیرا OxygenOS وان‌پلاس قبلاً با پایگاه کد ColorOS اوپو ادغام شده است و مسیر پیش‌روی این شرکت با سیستم‌عامل یک‌پارچه‌ی وان‌پلاس-اوپو هنوز نام مشخصی ندارد.

oxygenos 13

برای یادآوری باید اشاره کنیم وان‌پلاس نورد ۲ اولین دستگاهی بود که ابتدا با OxygenOS عرضه شد و سپس مجدداً با ColorOS در‌ دسترس قرار گرفت. کاملاً واضح بود OxygenOS 11.3 روی نورد ۲ در مقایسه با OxygenOS در دستگاه‌های قبلی وان‌پلاس مثل وان‌پلاس ۹، بیشتر شبیه به یک پوسته‌ی سفارشی روی ColoOS بود. هنگامی‌که وان‌پلاس ۹ به‌روزرسانی OxygenOS 12 مبتنی‌بر اندروید ۱۲ را دریافت کرد، این گوشی در‌ واقع به کد تغییریافته‌ی ColorOS به‌روزرسانی شد، اما نسخه‌ی اولیه با اشکالاتی همراه بود که باعث شد بیلد‌ها به‌عقب برگشته و سپس دوباره با اصلاح در نسخه‌های جدید عرضه شود.

طبق برنامه‌ی اولیه‌ی وان‌پلاس، قرار بود سیستم‌عامل یکپارچه‌ی وان‌پلاس-اوپو فراتر از ادغام پایگاه کد پیش برود. این ترکیب با هدف ارائه‌ی تجربه‌ی سریع و پایداری OxygenOS و ویژگی‌های غنی ColorOS انجام شد. پرچم‌دار بعدی وان‌پلاس در سال ۲۰۲۲ عرضه خواهد شد و این محصول اولین دستگاهی خواهد بود که از سیستم‌عامل یکپارچه‌ی وان‌پلاس-اوپو بهره خواهد برد. همچنین گفته شده این به‌روزرسانی در‌ نهایت برای دستگاه‌های قدیمی‌تر این برند تا سری وان‌پلاس ۸ نیز ارائه خواهد شد. بااین‌حال، با توجه به اینکه وان‌پلاس اکنون در‌ حال کار روی OxygenOS 13 است، نمی‌توان با اطمینان در‌ مورد آینده‌ی سیستم‌عامل مورد نظر این برند صحبت کرد. این شرکت سال خوبی را در مناطق مهم مثل ایالات متحده سپری کرد و بنابراین انگیزه‌ی بسیار زیادی برای حفظ برند OxygenOS دارد.

unified os برنامه زمانی

از طرف دیگر، این احتمال هم وجود دارد که وان‌پلاس از OxygenOS 13 به‌عنوان یک عبارت جامع برای نسل بعدی این سیستم‌عامل استفاده کند. تا زمانی‌که این شرکت نظرات کاربران را جمع‌آوری کند، مهم نیست که در انجمن Open Ears در‌ مورد چه سیستم‌عاملی صحبت شود، زیرا تقریباً همه‌ی بازخوردها در‌‌ مورد سیستم‌عامل اندروید می‌تواند جهانی باشد و در هر ناحیه‌ای اعمال شود.

باوجوداین، نمی‌توان با اطمینان گفت که برنامه‌ی وان‌پلاس برای ارائه‌ی سیستم‌عامل یک‌پارچه‌ی با سیستم‌عامل اوپو کاملاً لغو شده است. از طرف دیگر، ممکن است فرایند توسعه‌ی این به‌روزرسانی همچنان در‌ حال انجام باشد و شاید برای رفع اشکالات به زمان بیشتری نیاز دارد. پیش از این شاهد ادغام کد پایه برای OxygenOS بوده‌ایم، بنابراین چندین دستگاه وان‌پلاس در سراسر جهان از نظر فنی روی ColorOS اجرا می‌شوند. سیستم‌عامل یکپارچه‌، گامی هیجان‌انگیز و روبه‌جلو بود و امیدواریم به‌زودی جزئیات بیشتری در این مورد در ‌دسترس قرار گیرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات