کدام گوشی‌های هوشمند و تبلت‌های سامسونگ چهار به‌روزرسانی سیستم‌عاملی دریافت می‌کنند؟

پنج‌شنبه ۲۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
سامسونگ اعلام کرده است که برای دستگاه‌های منتخب خود چهار به‌روزرسانی سیستم‌عاملی منتشر خواهد کرد.
تبلیغات

سرانجام خانواده گلکسی اس ۲۲ از راه رسیدند. سخت‌افزار پرچم‌داران جدید سامسونگ حرف‌های زیادی برای گفتن دارند؛ اما نباید بخش نرم‌افزاری آن‌ها، به‌ویژه گلکسی اس ۲۲ اولترا، را فراموش کنیم. در سال ۲۰۲۰، سامسونگ سه به‌روزرسانی سیستم‌عاملی را برای دستگاه‌های گلکسی اس و گلکسی نوت و گلکسی A خود تضمین کرد. سال بعد، شیائومی و وان پلاس و اوپو اعلام کردند که این کار را برای دستگاه‌های پرچم‌دار خود انجام می‌دهند.

سامسونگ باردیگر قصد دارد پیشتاز به‌روزرسانی‌های اندروید باشد و اکنون این برند وعده‌ی چهار سال به‌روزرسانی سیستم‌عاملی و پنج سال پچ‌های امنیتی را داده است. این شیوه‌ی به‌روزرسانی نه‌تنها برای جدیدترین سری گلکسی اس ۲۲، بلکه برای بهترین گوشی‌های اندرویدی ۲۰۲۱، ازجمله سری گلکسی اس ۲۱ و تاشوهای زد فولد ۳ و فلیپ ۳ و دستگاه اس ۲۱ FE نیز اعمال می‌شود.

این اتفاق بزرگی محسوب می‌شود؛ زیرا بدین‌معنی است که سری گلکسی اس ۲۱ و گوشی‌های تاشو ۲۰۲۱ سامسونگ نیز از اندروید ۱۵ استفاده خواهند کرد؛ درحالی‌که مدل‌های اس ۲۱ FE و گلکسی اس ۲۲ قرار است به‌روزرسانی اندروید ۱۶ را پس از انتشار در سال ۲۰۲۵ دریافت کنند. جالب‌تر این است که سامسونگ چهار سال به‌روزرسانی نسخه‌ی اندروید را برای دستگاه‌های گلکسی A آینده تضمین می‌کند.

در بیانیه‌ای مطبوعاتی، سامسونگ اعلام کرد سیاست جدید آن در بخش به‌روزرسانی شامل سری تب اس ۸ و آخرین ساعت‌های هوشمند آن نیز می‌شود:

سامسونگ الکترونیکس امروز با ارائه‌ی به‌روزترین و ایمن‌ترین تجربه‌ی موبایلی ممکن برای کاربران و انتشار حداکثر چهار نسل از One UI و سیستم‌عامل اندروید در دستگاه‌های گلکسی منتخب، تعهد خود را بیشتر می‌کند.سامسونگ قصد دارد این کار را برای طیف بیشتری از محصولات مختلف خود در اکوسیستم گلکسی گسترش دهد؛ به‌همین‌دلیل، با شرکای خود برای انتشار به‌روزرسانی‌های سیستم‌عامل اندروید ازطریق Samsung One UI، همکاری نزدیکی دارد.همچنین، سامسونگ تا چهار سال به‌روزرسانی برای One UI Watch و Wear OS ارائه می‌کند و تضمین می‌کند کاربران می‌توانند از جدیدترین ویژگی‌های ساعت‌های هوشمند گلکسی لذت ببرند. علاوه‌بر ارائه‌ی به‌روزرسانی‌های One UI طولانی‌مدت، سامسونگ برای کمک به محافظت از دستگاه‌های گلکسی منتخب تا پنج سال به‌روزرسانی امنیتی ارائه خواهد کرد.

گوشی‌های هوشمندی که چهار نسخه‌ی به‌روزرسانی اندروید را دریافت می‌کنند

در آینده، تمامی گوشی‌های سری گلکسی اس و گلکسی زد به‌روزرسانی‌های چهارساله سیستم‌عامل اندروید را دریافت خواهند کرد و دستگاه‌های ۲۰۲۱ نیز در این فهرست گنجانده شده‌اند. سامسونگ گوشی‌های میان‌رده را کنار نمی‌گذارد و دستگاه‌های گلکسی A نیز چهار به‌روزرسانی اندرویدی و پنج سال پچ امنیتی دریافت خواهند کرد:

سری گلکسی اس

سری گلکسی Z

سری گلکسی A

درحالی‌که سامسونگ اعلام نکرده است چه گوشی‌هایی در سری گلکسی A برای چهار سال به‌روزرسانی خواهند شد، مشخص است که گلکسی A53 و A73 آینده در فهرست قرار خواهند گرفت.

تبلت‌هایی که چهار نسخه‌ی به‌روزرسانی اندروید را دریافت می‌کنند

روش جدید به‌روزرسانی سامسونگ فقط به گوشی‌های هوشمند محدود نمی‌شود؛ بلکه جدیدترین سری تبلت‌های شرکت مذکور نیز از آن پیروی می‌کنند و این سیاست به نسل‌های آینده نیز گسترش می‌یابد:

ساعت‌های هوشمندی که چهار نسخه‌ی به‌روزرسانی اندروید را دریافت می‌کنند

سری گلکسی واچ ۴ سامسونگ نیز در این زمینه از قلم نیفتاده است و چهار به‌روزرسانی One UI Watch و Wear OS برای مدل‌های زیر ارائه می‌شوند:

سامسونگ با چنین اقدامی از همه‌ی رقبای خود پیشی گرفت. درحالی‌که گوگل به‌روزرسانی‌های امنیتی پنج‌ساله را برای سری پیکسل ۶ ارائه می‌کند، این دستگاه فقط میزبان سه ارتقای سیستم‌عاملی جدید خواهد بود. علاوه‌بر به‌روزرسانی‌های بلندمدت، سامسونگ در ارائه‌ی به‌موقع به‌روزرسانی‌های رابط کاربری نیز بهتر شده است. ناگفته نماند دستگاه‌های سری نوت ۲۰ و اس ۲۰ به‌روزرسانی One UI 4 مبتنی‌بر اندروید ۱۲ را دریافت می‌کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات