برنامه ادیت ویدئوی حرفه‌ای LumaFusion به گلکسی Tab S8 می‌آید

پنج‌شنبه ۲۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
سامسونگ اعلام کرد برای آوردن اپلیکیشن LumaFusion به تبلت‌های جدید خود با توسعه‌دهنده‌ی آن همکاری کرده تا آن را از انحصار اپل خارج کند.
تبلیغات

شب گذشته، سامسونگ جدیدترین و بهترین تبلت خود، یعنی گلکسی تب اس ۸ اولترا را رونمایی کرد. دستگاه مذکور به‌روزرسانی‌ای بود که مدت‌ها انتظارش را برای سری تبلت‌های پرچم‌دار سامسونگ می‌کشیدیم. بسیاری از تولیدکنندگان اندروید جرات رقابت با آیپد را ندارند،‌ اما سامسونگ با مدل اولترای خود قصد دارد این کار را انجام دهد.

به گزارش فون‌آرنا، دلایل زیادی برای اقدام اخیر سامسونگ وجود دارد و مهم‌ترین آن علاقه‌ توسعه‌دهندگان به آیپدها است. همین مسئله است که باعث می‌شود اپ‌های خلاقانه‌ی زیادی برای تبلت اپل توسعه‌ یابد.

در رویداد آنپکد ۲۰۲۲، سامسونگ اعلام کرد با LumaFusion همکاری کرده تا نسخه‌ی بهینه‌شده‌ برای اندروید این اپ را به خانواده‌ی Galaxy Tab S8 بیاورد. LumaFusion یکی از محبوب‌ترین ویرایشگرهای ویدئویی برای موبایل است و به‌عنوان جایگزینی برای Final Cut آیپد در نظر گرفته می‌شود. متأسفانه اپلیکیشن مذکور به صورت انحصاری برای iOS و iPadOS توسعه یافته است، اما با اقدام جدید سامسونگ می‌توان به‌زودی از آن در تبلت‌های نسل جدید این شرکت استفاده کرد.

این خبر بزرگی است. اندروید در حال حاضر فاقد اپلیکیشن‌های قدرتمند ویرایش ویدئو است. ما درباره اپ‌هایی صحبت می‌کنیم که اجازه می‌دهند چند کلیپ را در لایه‌های مختلف بگذارید، از کی‌فریم استفاده کنید، فیلترهای مختلف را به کار گیرید و افکت‌های متنی زیادی را روی ویدئوی نهایی قرار دهید. اکنون گوشی‌های هوشمند اندرویدی دوربین‌های بسیار قدرتمندی دارند و نبود چنین اپلیکیشنی روی تبلت‌هایی که از سیستم‌عامل مشابه استفاده می‌کنند، مایه‌ی شرمساری است.

اکنون که سامسونگ قصد دارد LumaFusion را به تبلت‌های خود بیاورد، انتظار داریم به آرامی اپ مذکور برای سایر دستگاه‌های اندرویدی نیز در‌ دسترس قرار گیرد. البته نباید فراموش کنیم که احتمالاً غول کره‌ای برای مدتی LumaFusion را به انحصار خود در می‌آورد.

این اولین بار نیست که سامسونگ نشان می‌‌دهد کاربران خلاق برای آن اهمیت دارند. در روزهایی که صدای اندروید فوق‌العاده تأخیر داشت، این سامسونگ بود که درایور صوتی حرفه‌ای را برای سیستم‌های خود معرفی کرد.

در مجموع، تبلت سامسونگ گلکسی تب اس ۸ اولترا دارای قابلیت‌های جذابی است و این پتانسیل را دارد که برخی از مشتریان را از آیپد پرو دور کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات