باگ بلوتوث macOS Monterey 12.2 عمر باتری مک بوک را کاهش می‌دهد

سه‌شنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
باگ موجود در بلوتوث باعث شده کاربران سیستم‌عامل macOS Monterey 12.2 با مشکل کاهش سریع باتری دستگاه خود مواجه شوند.
تبلیغات

تعدادی از کاربران مک گزارش‌هایی منتشر کرده‌اند که نشان می‌دهد عمر باتری سیستم آن‌ها پس از به‌روزرسانی macOS Monterey 12.2 به‌دلیل باگ بلوتوث یک‌شبه از ۱۰۰ درصد به صفر درصد می‌رسد.

به گزارش اپل‌اینسایدر، از زمانی که اپل نسخه‌ی بتای عمومی macOS Monterey 12.2 را منتشر کرد، تعدادی از کاربران این سیستم‌عامل با مشکل تخلیه‌ی سریع باتری مواجه شدند. هنوز نمی‌دانیم این موضوع چقدر گسترده است و همچنین تأیید نشده که دلیل اصلی رخ دادن آن چیست.

بااین‌حال، کاربران سیستم‌عامل مک روی رایانه‌های مجهز به پردازنده‌های اینتل و اپل گزارش داده‌اند که تخلیه‌ی باتری زمانی رخ می‌دهد که دستگاه یک شب در حالت خواب (Sleep Mode) باقی باشد. پیش‌بینی شده که لوازم جانبی بلوتوث به‌طور دائمی مک را از حالت خواب بیدار کرده و در‌ نتیجه باتری را خالی می‌کند. در ادامه توئیت ارسال‌شده توسط یکی از افرادی را که با این مشکل مواجه شده، مرور می‌کنیم:

macOS 12.2.21D49 (نسخه‌ی فعلی) مثل ویندوز رفتار می‌کند! درحالی‌که سیستم یک شب در‌ حالت خواب بود، باتری آن از ۱۰۰ درصد به صفر درصد رسید.fishjourner (@fishjourner) January 29, 2022

علاوه‌براین گزارش شده که این مشکل زمانی که بلوتوث در‌ حالت غیرفعال قرار‌ گیرد یا زمانی که ارتباط همه‌ی لوازم جانبی بلوتوثی قطع شده باشد، رفع خواهد شد. در‌ واقع اگر مک به‌طور کامل خاموش شود نیز این مشکل رخ نخواهد داد.

گزارش‌های مربوط به باتری برای اولین‌بار توسط وب‌سایت مک‌رومرز مشاهده شد و اپل هنوز به‌صورت رسمی پاسخی در این مورد ارائه نکرده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات