اپل احتمالاً فناوری باند فوق‌سریع را به مک‌ها می‌آورد

یک‌شنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
اپل در نسخه بتای مک‌او‌اس مانتری 12.3 سیستم‌عامل دسکتاپ مک را برای پذیرش فناوری‌های جدیدی مانند باند فوق‌سریع آماده یا فراپَهن‌باند (UWB) آماده می‌کند.
تبلیغات

اپل در آبان ۱۴۰۰ نسخه‌ی نهایی مک‌اواس مانتری 12 را منتشر کرد و از آن زمان تاکنون، با ارائه‌ی نسخه‌های بتا، برای توسعه‌ی هرچه بیشتر این نسخه تلاش می‌کند. نسخه‌ی بتای مک‌او‌اس مانتری 12.3 امکانات زیادی مانند پشتیبانی از قابلیت یونیورسال کنترل و امنیت بیشتر برای مدیریت رمزهای عبور در سافاری را برای کاربران فراهم کرد. علاوه‌‌بر قابلیت‌ها گفته‌شده، آخرین نسخه‌ی بتای مک‌او‌اس مانتری به فریم‌ورک‌ها و سرویس‌های پس‌زمینه‌ای موردنیاز برای پشتیبانی از فناوری باند فوق‌‌وسیع مجهز است.

باند فوق‌وسیع (UWB) یا فراپهن‌باند فناوری رادیویی‌ کم‌هزینه‌ای برای ارتباطات بی‌سیم کوتاه‌برد است که در انتقال داده، سنجش دقیق فاصله، مکان‌یابی دقیق و تصویر‌برداری راداری کاربرد دارد و این امکان را فراهم می‌کند تا دو یا چند دستگاه مجهز به این فناوری در یک اتاق بتوانند مکان دقیق یکدیگر را شناسایی کنند.

این فناوری پیش‌تر در سیستم‌عامل ای‌او‌اس با تراشه‌ی U1 استفاده می‌شد. اپل اولین‌بار در سال ۲۰۱۹‌ (۱۳۹۸) فناوری باند فوق‌وسیع را در با آیفون 11 معرفی کرد و سپس آن را در اپل واچ و هوم‌پد مینی و ایرتگ‌ها نیز به‌کار برد.

در اکوسیستم اپل، فناوری باند فوق‌وسیع سرعت انتقال جابه‌جایی فایل‌ها در ایر‌دراپ و ایر‌پلی را افزایش داده، احراز هویت کلید دیجیتال خودرو (CarKey) را بدون نیاز به بیرون‌آوردن آیفون از جیب فراهم کرده است و مکان‌یابی دقیق‌تر دستگاه‌ها را در شبکه‌ی Find My امکان‌پذیر می‌کند.

استفاده از فناوری باند فوق‌وسیع در سیستم‌عامل مک‌ تمام مزایای گفته‌شده را برای این محصول به‌‌ ارمغان خواهد آورد؛ اما با‌‌‌ توجه‌‌‌ به اینکه هنوز آخرین مدل‌های آیپد به فناوری باند فوق‌‌سریع مجهز نیستند، هنوز مشخص نیست که این فناوری دقیقاً چه زمانی و در چه نسخه‌ای به سیستم‌عامل مک وارد می‌شود. انتظار می‌رود اپل در رویداد بهار امسال (۱۴۰۱)، اطلاعات بیشتری درباره‌ی زمان و نحوه‌ی گسترش فناوری باند فوق‌وسیع در سیستم‌عامل‌هایش عرضه کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات