H2OOS احتمالا درآینده جایگزین OxygenOS و ColorOS خواهد شد

جمعه ۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
گزارش‌های جدید حاکی از آن است که نام سیستم‌عامل یکپارچه شده‌ OxygenOS و ColorOS احتمالاً در آینده به H2OOS تغییر خواهد کرد.
تبلیغات

سال گذشته وان‌پلاس که اکنون تحت برند اوپو فعالیت می‌کند، از ادغام رابط کاربری اختصاصی خود موسوم به OxygenOS با ColorOS خبر داد و اظهار داشت که OxygenOS یک پایگاه کد یکپارچه با ColorOS به‌اشتراک خواهد گذاشت. این برند همچنین اعلام کرد که استفاده از نام‌های مختلف برای این دو رابط کاربری متوقف و به‌زودی برای آن‌ها از نام جدیدی به‌طور یکپارچه استفاده خواهد کرد. موکول شارما به‌تازگی اعلام کرده که نام دو سیستم‌عامل یکپارچه شده‌ وان‌پلاس و اوپو به H2OOS تغییر خواهد کرد.

به گزارش گیزموچاینا، طبق گفته‌ موکول شارما، وان‌پلاس اخیراً یک علامت تجاری برای H2OOS ثبت کرده است که به‌طور بالقوه می‌تواند نام جدیدی برای سیستم‌عامل یکپارچه‌ای باشد که این شرکت با به‌روزرسانی اندروید ۱۲ در دستگاه‌های خود عرضه خواهد کرد. این طرح نام‌گذاری، نماد شیمیایی اکسیژن (OxygenOS) را با هیدروژن (HydrogenOS) ترکیب می‌کند تا نماد شیمیایی آب یعنی H2O را ارائه دهد. اگر با HydrogenOS آشنایی ندارید باید اشاره کنیم که این نام برای سیستم‌عامل اختصاصی وان‌پلاس در نسخه‌ چینی محصولات این شرکت مورد استفاده قرار می‌گرفت که بعدا با ColorOS جایگزین شد.

گزارش‌های قبلی حاکی از آن بود که تغییر نام سیستم‌عامل‌های OxygenOS و ColorOS برای دستگاه‌های وان‌پلاس و اوپو اعمال خواهد شد؛ بنابراین می‌توان انتظار داشت که طرح نام‌گذاری ColorOS در آینده از گوشی‌های اوپو حذف خواهد شد. مدیرعامل وان‌پلاس پیش‌ازاین اعلام کرده بود که سیستم‌عاملی یکپارچه، به‌طور جداگانه برای دستگاه‌های وان‌پلاس سفارشی‌سازی خواهد شد تا این محصولات را همچنان سبک و روان نگه‌ داشته و همچنین پشتیبانی از امکان بازکردن بوت‌لودر را روی این دستگاه‌ها حفظ کند.

انتظار می‌رود H2OOS همان سیستم‌عامل مبتنی بر ColorOS باقی بماند. همچنین گفته شده این به‌روزرسانی برای همه‌ کاربران سراسر جهان منتشر خواهد شد. البته درحال‌حاضر هیچ برنامه‌ زمانی خاصی برای این تغییر درسترس نیست؛ اما اگر گزارش منتشر شده در این رابطه دقیق باشد، می‌توان انتظار داشت H2OOS در ماه‌های آینده معرفی شود.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات