احتمال معرفی نسخه اولترای OnePlus 10 Pro در آینده‌ای نزدیک

سه‌شنبه ۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
بعضی شایعات ادعا می‌کنند احتمالاً وان‌پلاس در حال کار روی نسخه‌ی اولترای وان‌پلاس ۱۰ پرو است.
تبلیغات

وان‌پلاس اکنون دیگر همان شرکتی نیست که دو سال پیش می‌شناختیم. یکی از گام‌های مهم و تأثیرگذار در مسیر موفقیت شرکت مذکور ادغام آن با اوپو بود که بسیاری از طرفداران قدیمی و سرسختش را ناامید کرد. چه دوست داشته باشیم و چه نداشته باشیم، اکنون این دو شرکت یکی هستند و سیاست عرضه‌ی محصولات آن‌ها نیز در چند بخش مهم تغییر کرده است. مدتی پیش، وان‌پلاس در چین OnePlus 10 Pro را رونمایی کرد؛ اما هنوز مشخص نیست که آیا قرار است در آینده نسخه‌ی معمولی دستگاه مذکور را ببینیم یا شرکت سازنده تصمیم‌های دیگری در ذهن دارد.

به‌گزارش فون‌آرنا، شایعه‌ جدیدی منتشر شده است که ادعا می‌کند ممکن است وان‌پلاس از سامسونگ تقلید و مدل اولترا را به خانواده‌ی پرچم‌داران خود اضافه کند. به‌گفته‌ی یوگش برار، خبرنگار فناوری و مهندس داده و افشاگر اطلاعات، ممکن است این دستگاه جذاب در مرحله‌ی EVT باشد. این یعنی نه‌تنها نمی‌توانیم اطلاعات زیادی از جدول زمانی انتشار آینده‌ی آن دراختیار داشته باشیم؛ بلکه برگه‌ی مشخصات احتمالی گوشی هوشمند مذکور نیز دردسترس نیست.

برای کسانی که با زبان توسعه‌ی محصول در صنعت آشنایی ندارند، توضیح مختصری درباره‌ی EVT می‌دهیم. عبارت مذکور مخفف Engineering Validation and Testing است که به فارسی «اعتبارسنجی و آزمایش مهندسی» ترجمه می‌شود. پیش از اینکه هر گوشی هوشمندی رسماً برای ارسال به کاربران نهایی خود آماده شود، وارد مرحله‌ی EVT و پس‌ازآن DVT (اعتبارسنجی و تست طراحی) و PVT (تأیید اعتبار و آزمایش تولید) خواهد شد.

حتی اگر تصور کنیم شایعه منتشرشده درست باشد، مشکلات موجود در مراحل مختلفی که سازندگان تلفن‌همراه باید برای انتشار دستگاه جدید خود پشت‌سر بگذارند، به‌قدری زیاد است که پیش‌بینی زمان رونمایی وان‌پلاس ۱۰ اولترا تقریباً غیرممکن خواهد بود.

اکنون نیز مدتی است که صنعت درگیر مشکلات کمبود تراشه است و احتمال دارد محصولات جدید دیرتر آماده شوند. درضمن، باید بدانید که لغوکردن تولید محصول حتی پس از فاز EVT نیز امری نسبتاً مکرر است؛ درنتیجه نباید زیاد منتظر نسخه‌ی اولترای وان‌پلاس ۱۰ باشیم.

احتمال دارد وان‌پلاس ۱۰ اولترا در نیمه‌ی دوم سال جاری عرضه شود؛ اما کسی نمی‌تواند این موضوع را تأیید کند. به‌نظر می‌رسد ۱۰ اولترا که رقیب مستقیم سامسونگ گلکسی اس ۲۲ اولترا شنا۳ می‌شود، از تراشه‌ی پیشرفته‌ی بعدی کوالکام استفاده کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات