EMUI 12 هواوی؛ تاریخ انتشار، دستگاه‌های واجدشرایط و ویژگی‌های جدید

سه‌شنبه ۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
EMUI 12 رابط کاربری جدید گوشی‌ها و تبلت‌های هواوی است که برخی از ویژگی‌های Harmony OS را به گوشی‌های قدیمی می‌برد. در این مقاله، به برخی از ویژگی‌ها و دستگاه‌های واجدشرایط این رابط کاربری اشاره می‌کنیم.
تبلیغات

به‌روزرسانی جدید گوشی‌ها و تبلت‌های اندرویدی هواوی قرار است به‌زودی با نام EMUI 12 عرضه شود. این به‌روزرسانی نرم‌افزاری امکانات مشابه زیادی با Harmony OS را به دستگاه‌های مختلفی خواهد آورد. حالا قصد داریم تا ببینیم این به‌روزرسانی به کدام دستگاه‌ها راه خواهد یافت.

کدام گوشی‌ها EMUI 12 هواوی را دریافت خواهند کرد؟

درحالی‌که بسیاری از دستگاه‌های جدید با EMUI 12 به‌عنوان نرم‌افزار پیش‌فرض عرضه می‌شوند، گوشی‌های قدیمی زیادی نیز در فهرست دریافت این به‌روزرسانی قرار دارند. دستگاه‌هایی که UMUI 12 را دریافت می‌کنند، تعداد زیادی را شامل می‌شوند. در تصویر زیر، فهرست این گوشی‌ها را می‌توانید مشاهده کنید.

فهرست گوشی‌هایی که EMUI 12 را دریافت می‌کنند

ویژگی‌های جدید EMUI 12

به‌روزرسانی جدید هواوی قرار است برخی از امکانات مشابه سیستم‌عامل اختصاصی هواوی، یعنی Harmony OS را به دستگاه‌های قدیمی بکشاند و جان تازه‌ای به آن‌ها ببخشد. از اصلی‌ترینِ این امکانات می‌توان به بهبود عملکرد بین چند دستگاه مختلف، انیمیشن‌های بهتر، شیوه‌ی نمایش جدید کنترل پنل، بهبود عملکرد کلی و امنیت دستگاه اشاره کرد.

بازطراحی رابط کاربری هواوی

بیشترین رنگ‌هایی که در اِلِمان‌های موجود در رابط کاربری جدید هواوی EMUI 12 دیده می‌شود،‌ سه رنگ مشکی و سفید و آبی هستند که ظاهر بسیار ساده و تازه‌ای به نسخه‌ی جدید داده‌اند. این رنگ‌ها در کنترل پنل جدید هم دیده می‌شوند که نوع دیگری از کنترل پنل موجود در هارمونی اواس محسوب می‌شود. هواوی درباره‌ی نسخه‌ی جدید رابط کاربری خود می‌گوید:

EMUI 12 از طبیعت الهام گرفته است؛ مثلاً انیمیشن‌ها حرکت گرانشی، مغناطیسی و حرکت اجسام آسمانی را تقلید می‌کنند تا به عملکرد تعاملی طبیعی و بسیار زیبایی دست پیدا کنند.
ویژگی‌های جدید EMUI 12
ویژگی‌های جدید رابط کاربری هواوی

می‌توان گفت که بازطراحی جدید گرافیکی عمق بیشتری به رابط کاربری داده است. برای مثال، یکی از عواملی که به تجربه‌ی جدید کاربری کمک می‌کند، توانایی کنترل خوانایی و اندازه‌ی فونت است. EMUI 12 از تنظیم اندازه و خوانایی فونت پشتیبانی می‌کند و امکان تغییر و شخصی‌سازی را ازطریق یک نوار فراهم می‌کند تا فونت را تماماً باب‌میل خود شخصی‌سازی کنید.

کنترل پنل کاملاً جدید

با کنترل پنل جدید، هنگامی که صفحه را به‌سمت پایین بکشید، تقریباً هر تنظیماتی که نیاز داشته باشید، در همان اول دراختیارتان است. به‌راحتی و به‌سرعت می‌توانید فایل‌های صوتی خود را مدیریت و بلوتوث و وای‌فای را هم تنظیم کنید. قسمت Device + نیز برای دسترسی به میان‌برهایی به‌منظور جابه‌جایی بین دستگاه‌های مختلف و تعامل هوشمند به آن‌ها است.

کنترل پنل EMUI 12 هواوی

با استفاده از کنترل پنل، می‌توانید به‌راحتی موسیقی را از گوشی خود به هندزفری بی‌سیم منتقل کنید، ویدئو را به نمایشگر هوشمند بزرگ‌تر ببرید، تماس‌ها یا پیام‌ها را به تبلت خود جابه‌جا کنید و حتی عکس‌ها یا فایل‌های دیگر خود را روی لپ‌تاپ ببینید یا ویرایش کنید. همچنین در صورت استفاده از لپ‌تاپ میت‌پد هواوی، می‌توانید از مزیت‌های تعامل هوشمند موجود در قسمت Device + نیز بهره ببرید.

با استفاده از سیستم تعامل هوشمند هواوی بین دستگاه‌هایی مانند تبلت و گوشی یا لپ‌تاپ و گوشی، امکان این وجود دارد تا گوشی خود را در گوشه‌ای بگذارید و تمام کارهای خود را از نمایشگر بزرگ تبلت یا لپ‌تاپ خود مدیریت کنید.

فایل سیستم توزیع‌شده

فایل سیستم توزیع‌شده‌ی هواوی این امکان را به شما می‌دهد تا علاوه‌بر دسترسی به فایل‌های شخصی خود روی لپ‌تاپ،‌ به فایل‌های گوشی‌تان نیز روی صفحه‌‌نمایش لپ‌تاپ دسترسی داشته باشید. درواقع، گوشی شما مانند درایو اضافی در لپ‌تاپ شما نمایش داده می‌شود و می‌توانید به‌راحتی بین فایل‌های گوشی خود گشت‌و‌گذار کنید. مشابه این حالت هنگام اتصال گوشی به لپ‌تاپ با کابل نیز وجود دارد؛ ولی در روش جدید هواوی، اتصال بدون نیاز به کابل صورت می‌گیرد و می‌توانید اطلاعات خود را بین لپ‌تاپ و گوشی خود به‌راحتی جابه‌جا کنید.

سیستم توزیع فایل هواوی در EMUI 12

تماس ویدئویی بین‌دستگاهی

اگر از سیستم تماس ویدئویی MeeTime هواوی استفاده کرده باشید، حالا این فرصت را دارید که تماس خود را حتی وسط مکالمه از روی گوشی به تلویزیون HUAWEI Vision منتقل کنید؛ البته برعکس این اتفاق نیز ممکن خواهد بود.

تاریخ انتشار EMUI 12 هواوی

به‌روزرسانی جدید رابط کاربری هواوی در نیمه‌ی نخست ۲۰۲۲ برای گوشی‌های مدنظر منتشر خواهد شد و می‌توانید ازطریق برنامه‌ی HiSuite، دردسترس قرار‌گرفتن این به‌روزرسانی را برای گوشی هوشمند خود بررسی کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات