لپ‌تاپ 2022 MateBook X Pro هواوی با نمایشگر ۹۰ هرتزی 3.1K معرفی شد

پنج‌شنبه ۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
هواوی از جدیدترین لپ‌تاپ سری MateBook خود رونمایی کرد.
تبلیغات

هواوی در جریان رویداد معرفی محصولات جدید خود، از نسل جدید لپ‌تاپ میت‌بوک پرو ایکس رونمایی کرد. این لپ‌تاپ از یک نمایشگر ۱۴٫۲ اینچی 3.1K با نرخ نوسازی ۹۰ هرتز بهره برده و به نسل یازدهم پردازنده‌های Core اینتل مجهز شده است.

این محصول از نظر طراحی بهبود‌هایی به‌خود دیده و اکنون نسبت نمایشگر به بدنه درمقایسه با نسل قبل ۱٫۵ درصد افزایش داشته و به ۹۲٫۵ درصد رسیده است. این افزایش به‌لطف ارتقای فناوری دوربین جلوی 720P این لپ‌تاپ بوده است که قطر حاشیه‌ی بالایی لپ‌تاپ را تا ۶ میلی‌متر کاهش داده است. اندازه‌ی لپ‌تاپ نیز به‌واسطه‌ی استفاده از یک نمایشگر ۱۴٫۲ اینچی نسبت به نسل قبل خود که از یک نمایشگر ۱۳٫۹ اینچی استفاده می‌کرد، بزرگتر شده است اما هواوی می‌گوید که این لپ‌تاپ سبکی و ظرافت خود را حفظ کرده و با ۱٫۳۸ کیلوگرم وزن، ضخامت این دستکاه در بیشترین حالت از ۱۵٫۵ میلی‌متر عبور نمی‌کند.

در بخش نمایشگر، هواوی از یک نمایشگر ۹۰ هرتزی با وضوح ۳۱۲۰ در ۲۸۸۰ و تراکم پیکسلی ۲۶۴ پیکسل در هر اینچ استفاده کرده است. هواوی می‌گوید که نمایشگر نسل جدید میت‌بوک پرو ایکس برای اولین بار از گاموت رنگی P3 پشتیبانی کرده و میانگین خطای رنگ (Delta E) در فضاهای رنگی sRGB و P3 به کمتر از یک رسیده است و این دقت از کالیبراسیون سخت‌افزاری و نرم‌افزاری تحت فناوری 3D Lut حاصل شده است.

به‌گفته‌ی هواوی این اولین نمایشگر در تاریخ لپ‌تاپ‌هاست که گواهی استاندارد دو فضای رنگی را از سوی TÜV Rheinland آلمان دریافت کرده است. نمایشگر این لپ‌تاپ تطبیق‌پذیر با محیط بوده و با سنجش نور محیط، میزان اشعه‌ی مضر نمایشگر را کاهش می‌دهد. روشنایی نمایشگر نیز در بیشترین حالت به ۵۰۰ نیت می‌رسد.

نمایشگر لپتاپ میت بوک ایکس پرو ۲۰۲۲ هواوی

از نظر سخت‌افزاری، این لپ‌تاپ به نسل یازدهم پردازنده‌های Core اینتل مجهز شده و قدرتمند‌ترین مدل آن از پردازنده‌ی Core i7 1195G7 با ۱۶ گیگابایت رم LPDDR4X و یک ترابایت حافظه‌ی SSD PCIe بهره می‌برد. به‌ادعای هواوی توان عملکردی این لپ‌تاپ در حالت Preformance Mode تا ۳۰ وات افزایش می‌یابد که این رقم در مقایسه با نسل قبل دوبرابر شده است. هواوی برای خنک کردن این دستگاه از دو فن و سه ورودی هوا استفاده کرده است که این ترکیب دفع حرارت را تا 100 درصد بهبود می بخشد.

این محصول از یک باتری ۶۰ وات‌ساعتی با پشتیبانی از شارژسریع ۹۰ واتی بهره می‌برد. از دیگر مشخصات این محصول می‌توان به ۶ بلندگوی Huawei Sound، چهار میکروفون، چهار درگاه USB Type-C، جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون، تاچ‌پد حساس به‌فشار با پشتیبانی از ژست‌های حرکتی، حسگر اثر انگشت و تشخیص چهره اشاره کرد.

رنگ های لپتاپ میت بوک ایکس پرو ۲۰۲۲ هواوی

قیمت این محصول از ۹۴۹۹ یوان آغاز می‌شود. مدل پایه از پردازنده‌ی Core i5 و ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی به‌همراه ۱۶ گیگابایت رم بهره می‌برد. مدل Core i7 با ظرفیت رم و حافظه‌ی ذخیره‌سازی مشابه ۱۰۴۹۹ یوان قیمت‌گذاری شده و درنهایت گران‌ترین مدل آن که مدل یک ترابایتی است به ۱۲۴۹۹ یوان می‌رسد. پیش‌فروش این محصول از همین امروز آغاز شده و ششم ژانویه سال آینده، فروش رسمی آن در رنگ‌های زمردی، خاکستری (Deep space gray) و نقره‌ای (Haoyue silver) آغاز خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات