اپل iOS و iPadOS 15.2.1 را با هدف رفع مشکل هوم‌کیت منتشر کرد

پنج‌شنبه ۲۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
اپل iOS و iPadOS 15.2.1 را با هدف رفع اشکالات جزئی و بهبودهای دیگر منتشر کرد. این به‌روزرسانی باگ مهمی در هوم‌کیت معروف به چرخه‌ی مرگ را برطرف می‌کند.
تبلیغات

چندی پیش گزارشی از محقق امنیتی به‌نام Trevor Spiniolas منتشر شد که نشان می‌داد که HomeKit API اپل (رابط نرم‌افزاری که به برنامه‌های iOS اجازه می‌دهد دستگاه‌های خانگی هوشمند سازگار را کنترل کنند) شامل باگی است که می‌تواند مورد سوءاستفاده مهاجمان قرار گیرد. در شرح این آسیب‌پذیری آمده بود که اگر مهاجم یک نقطه‌ی اتصال هوم‌کیت با نام بسیار طولانی و در حدود ۵۰۰ هزار کاراکتر بسازد، دستگاه iOS که به آن متصل می‌شود، پس از خواندن نام دستگاه فعالیت‌هایش مختل و وارد چرخه‌ای از فریز شدن و راه‌اندازی مجدد می‌شود که فقط با پاک کردن یا بازیابی دستگاه می‌توان به آن پایان داد.

اکنون، به‌‌ نظر می‌رسد که اپل به‌روزرسانی iOS و iPadOS 15.2.1 را با هدف رفع باگ یادشده منتشر کرده است. به‌روزرسانی iOS و iPadOS 15.2 را می‌توان به‌‌ رایگان بارگیری کرد. کاربران آیفون‌های سازگار می‌توانند با مراجعه به بخش Setting و سربرگ General و انتخاب گزینه‌ی Software Update، جدیدترین به‌روزرسانی را بارگیری کنند. نسخه‌ی جدید در‌ واقع به‌روزرسانی میان‌نسلی برای سیستم‌عامل گوشی‌های هوشمند و تبلت‌های اپل محسوب می‌شود و نباید انتظار داشت که تغییرات عمده‌ای را شاهد باشیم.

اپل می‌گوید که این نسخه مشکل انکار سرویس هوم‌کیت را کاملاً برطرف می‌کند؛ باگی که ممکن است مهاجم با استفاده از آن، بتواند دستگاه موجود کاربرانی که با هوم‌کیت تعامل دارند، به خطر بیندازد؛ اما محتمل‌ترین راه این است که مهاجم یک شبکه‌ی Home جعلی ایجاد کند و کاربر را فریب دهد تا از‌ طریق ایمیل فیشینگ به آن ملحق شود.

اپل جزئیات دیگری را در رابطه با این به‌روزرسانی ارائه نداده است؛ اما همان‌طور که پیش‌تر گفته شد، گمان می‌رود که این نسخه تنها بر بهبودهای جزئی متمرکز باشد.

این به‌روزرسانی از‌ طریق OTA در سراسر جهان در‌ دسترس است؛ اما توصیه می‌شود حداقل چند روز از بارگیری و نصب آن صرف‌نظر کنید؛ زیرا در روزهای ابتدایی مشخص می‌شود که شامل چه مشکلاتی است. به‌طور‌ کلی، به‌روز نگه‌‌‌ داشتن آیفون و آیپد بسیار مهم است؛ اما حتی به‌روزرسانی‌های جزئی می‌توانند مشکلاتی ایجاد کنند که روی تجربه‌ی کاربر تأثیرگذار است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات