وان پلاس: عملکرد روان و سریع ColorOS را در آینده‌ای نزدیک تضمین می‌کنیم

سه‌شنبه ۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
مدیر‌عامل وان‌پلاس به‌دلیل باگ‌های متعدد در به‌روزرسانی نرم‌افزاری جدید ColorOS، طی بیانیه‌ای به کاربران اطمینان داد که به‌زودی تجربه‌ی روان و سریع کار با رابط کاری مذکور را تضمین می‌کند.
تبلیغات

وان‌پلاس فعالیت‌های خود را با اوپو ادغام کرده است. هرچند این دو برند جداگانه کار می‌کنند، گوشی‌های جدیدشان دیگر با پوسته‌های متفاوت اندرویدی عرضه نمی‌شوند. این اقدام به ایجاد باگی برای کاربران وان‌پلاس منجر شده و پیت لائو (Pete Lau)، مدیر‌عامل شرکت مذکور، اخیرا با انتشار پستی در ویبو به این نگرانی‌ها اشاره کرده است.

به‌نقل از فون‌آرنا، وان‌پلاس و اوپو تیم‌های تحقیق‌و‌توسعه‌ی سخت‌افزاری خود را اوایل سال ۲۰۲۱ ادغام کردند و اندکی پس‌از‌آن و در ماه مارس، وان پلاس ۹ با رابط کاربری ColorOS اوپو به‌جای رابط کاربری HydrogenOS، پوسته‌ی اندروید مخصوص چین، عرضه شد. ماه سپتامبر، رسما اعلام شد که ColorOS اوپو و پلتفرم جهانی اندروید وان‌پلاس با‌ نام OxygenOS در حال ادغام هستند.

وجود باگ colorOS در وان‌پلاس

پیت لائو گفت که قصد داشتیم رابط کاربری‌ای مانند OxygenOS سریع و روان و سبک و مانند ColorOS مطمئن و هوشمند و با ویژگی‌های غنی ایجاد کنیم. ماه اکتبر، ColorOS 12 برپایه‌ی اندروید ۱۲ منتشر شد و اوایل دسامبر، دارندگان وان‌پلاس ۹ به‌روزرسانی جدید را دریافت کردند. این به‌روزرسانی فقط به وجود باگ خلاصه نشد و ColorOS مؤلفه‌های بیشتری از OxygenOS داشت که با استقبال نه‌چندان زیاد کاربران وان‌پلاس مواجه شد. درنهایت، به‌روزرسانی مذکور برای رفع اشکالات متوقف شد.

گمانه‌زنی‌هایی وجود داشت که ادغام کدبیس (Codebase) باعث وقوع چنین مشکلاتی شده و پیت لائو اکنون اذعان کرده است که ارتقای دستگاه‌های قدیمی وان‌پلاس به رابط کاربری یکپارچه‌ی جدید چندان ساده نیست و به مشکلات مربوط به سیستم منجر شده است.

او به کاربران اطمینان داده است که مهندسان شرکت سخت در تلاش هستند تا تجربه‌ای روان و سریع را برای این پلتفرم به‌ارمغان آورند. پیت لائو افزود که به‌زودی کاربران می‌توانند از وان‌پلاس ۱۰ پرو استفاده کنند که نشان‌دهنده‌ی آمادگی این گوشی برای عرضه‌ی در فروشگاه‌ها است. این شرکت قبلا تأیید کرده بود که سری وان‌پلاس ۱۰ ژانویه‌ی ۲۰۲۲ (دی و بهمن ۱۴۰۰) رونمایی خواهد شد. طبق شایعات، سری وان‌پلاس ۱۰ با داشتن طراحی جدید و باتری قوی و پشتیبانی از شارژ سریع می‌توانند از بهترین گوشی‌های اندرویدی فعلی پیشی بگیرند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات