وان‌ پلاس آپدیت اندروید ۱۲ دوگانه OnePlus 9 را متوقف کرد

شنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
به دلیل وجود باگ‌های متعدد در به‌روزرسانی نرم‌افزاری جدید OnePlus 9، شرکت سازنده انتشار آن را متوقف کرد.
تبلیغات

وان‌پلاس کارنامه‌ خوبی در انتشار به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری ندارد، به همین دلیل زمانی که این شرکت اوایل هفته اندروید ۱۲ را برای OnePlus 9 منتشر کرد، بسیاری شگفت‌زده شده‌اند. اما براساس جدیدترین گزارش منتشر شده، وان‌پلاس در حال حاضر به‌روزرسانی را متوقف کرده است.

به گزارش فون‌آرنا، وان‌پلاس تصمیم گرفته OxygenOS خود را با ColorOS اوپو ادغام کند. یکی از اولین مواردی که بسیاری از کاربران OnePlus 9 و 9 Pro را آزار می‌دهد این است که به‌روزرسانی اندروید ۱۲ به ColorOS شباهت زیادی دارد. درحالی‌که این بیشتر موضوعی سلیقه‌ای است و مشکل تلقی نمی‌شود، ادغام پایگاه کدها می‌تواند یکی از دلایلی باشد که‌به‌روزرسانی جدید نرم‌افزاری وان‌پلاس مملو از باگ است.

فهرست باگ‌های این به‌روزرسانی طولانی است و شامل مواردی از جمله استفاده نکردن صفحه‌نمایش از حداکثر نرخ نوسازی، متوقف شدن منوها، بروز مشکل در اتصال تلفن همراه، ناپدید شدن اپ‌های دوربین یا تلفن و بسته نشدن همه اپ‌ها توسط تسک منجر می‌شود.

وان‌پلاس به «اندروید پلیس» گفته است که به‌روزرسانی OxygenOS 12 مبتنی بر اندروید ۱۲ برای دوگانه OnePlus 9 را به حالت تعلیق در می‌آورد و به‌زودی نسخه جدیدی از آن را منتشر خواهد کرد.

ما از مشکلات ناشی از به‌روزرسانی OxygenOS 12 آگاه هستیم و تیم نرم‌افزاری ما در حال رفع آن‌ها هستند. این به‌روزرسانی نرم‌افزاری را به حالت تعلیق در می‌آوریم و در اسرع وقت نسخه‌ای جدید از آن را ارائه می‌کنیم.

همچنین وان‌پلاس اعلام کرده است در به‌روزرسانی بعدی بازخورد کاربران را نیز در نظر می‌گیرد، این بدان معنا است که به‌روزرسانی بعدی نه‌تنها به رفع باگ‌ها می‌پردازد، بلکه حداقل برخی از شکایات کاربران از رابط کاربری را برطرف می‌کند.

اگر قبلاً OnePlus 9 خود را، که از نظر سخت‌افزاری یکی از بهترین گوشی‌های موجود است، به اندروید ۱۲ ارتقا داده‌اید و راضی نیستید، می‌توانید آن را به نسخه قدیمی OxygenOS برگردانید. یا می‌توانید برای داشتن تجربه‌ای نسبتا پایدار تنظیمات گوشی هوشمند خود را به حالت کارخانه بازگردانید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات