باگ جدید ویندوز 11 ممکن است رندر رنگ‌ها را خراب کند

یک‌شنبه ۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
مایکروسافت از مشکل جدید کشف‌شده‌ای در ویندوز ۱۱ خبر داد که طبق آن برخی برنامه‌های ویرایش تصویر ممکن است رنگ‌ فیلم‌ها یا عکس‌ها را به‌درستی نمایش ندهند.
تبلیغات

طبق بولتن رسمی مشکلات شناخته‌شده ویندوز 11، به‌سبب مشکلی در برخی برنامه‌های ویرایش تصویر ممکن است رنگ فیلم‌ها یا عکس‌ها به‌درستی نمایش داده نشوند. به‌گزارش neowin، به‌نظر می‌رسد این مشکل در برخی نمایشگرهای HDR و هنگام استفاده از برخی برنامه‌های ویرایش تصویر رخ می‌دهد و دلیل آن به برخی ناسازگاری‌ها با رندر رنگی API-های Win32 و تحت شرایطی خاص بازمی‌گردد و بیشتر در مورد رنگ سفید اتفاق می‌افتد.

مایکروسافت درباره مشکل اخیر این‌گونه توضیح داد:

پس از نصب ویندوز 11، در نمایشگر‌های HDR خاصی ممکن است هنگام استفاده از برخی برنامه‌های ویرایش تصویر، رنگ‌ها به‌درستی نمایش داده نشوند.[..] این مشکل زمانی رخ می‌دهد که برخی از API-های Win32 که مسئولیت رندر رنگ‌ها را به‌عهده دارند، اطلاعات غیرمنتظره‌‌ای را پردازش یا تحت شرایطی خاص خطاهایی را ایجاد می‌کنند.

مایکروسافت تأیید می‌کند که باگ نمایش رنگ‌ها برای همه برنامه‌های مدیریت پروفایل رنگی مشکلی ایجاد نمی‌کند و تنظیمات رنگ‌های مختلف خود ویندوز 11 نیز تحت تأثیر این مشکل قرار نمی‌گیرند:

همه برنامه‌های مدیریت پروفایل رنگ دچار این مشکل نمی‌شوند و انتظار می‌رود که پروفایل‌های رنگی موجود در صفحه تنظیمات ویندوز 11، از جمله رنگ‌های کنترل پنل، به‌درستی عمل کنند.

با توجه به اینکه در قسمت مربوط به باگ در ستون «به‌روزرسانی اصلی» مایکروسافت، عبارت N/A (در دسترس نیست) نوشته شده، می‌توان چنین برداشت کرد که خود شرکت هم هنوز از منشأ دقیق ایجاد باگ اطلاعی ندارد؛ شاید این اشکال از ابتدا وجود داشته و به‌تازگی گزارش شده است.

مایکروسافت در حال حاضر برای رفع مشکل تلاش می‌کند و اواخر ژانویه ۲۰۲۲ (بهمن ۱۴۰۰) راه‌حلی برای آن ارائه خواهد کرد؛ بنابراین اگر شما از کاربران ویندوز 11 هستید و تا‌به‌حال با این باگ برخوردی داشتید، باید تقریبا یک ماه منتظر بمانید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات