نِست‌هاب مکس ممکن است به‌زودی سیستم‌عامل Fuchsia را اجرا کند

شنبه ۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
این احتمال وجود دارد که نمایشگر نست‌هاب مکس گوگل به‌زودی به سیستم‌عامل بومی این شرکت، یعنی Fuchsia، به‌روزرسانی شود.
تبلیغات

اوایل سال جاری، گوگل گامی جسورانه برای به‌روزرسانی نمایشگرهای هوشمند نسل اول نست‌هاب (Nest Hub) از سیستم‌عامل Cast مبتنی‌بر لینوکس خود به سیستم‌عامل Fuchsia برداشت. این سیستم‌عاملی است که گوگل از مدت‌ها قبل گوگل در حال توسعه آن بود.

Fuchisa با این هدف معرفی شد که گوگل ثابت کند می‌توان بدون اینکه بیشتر کاربران متوجه شوند، از لینوکس به‌عنوان سیستم‌عامل برخی دستگاه‌ها استفاده کرد. گفتنی است راه‌اندازی این سیستم‌عامل چندان هم بدون مشکل نبود؛ اما گوگل درنهایت همه‌چیز را برای دارندگان مانیتور هوشمند نست‌هاب تحت‌کنترل درآورد.

به‌گزارش 9to5Google، پیش‌از‌این گوگل آزمایش نسخه‌ی موسوم به «داگ‌فود» سیستم‌عامل Fuchsia را در نست‌هاب آغاز کرده است. اصطلاح داگ‌‌فود دراصل یعنی «خودتان باید به مشتری ثابت کنید که محصولتان خوب است». معمولا در گوگل انجام آزمایش‌های داخلی روی نسخه‌های آزمایشی یعنی محصول مدنظر درست در مرحله‌ی پیش از رونمایی عمومی قرار دارد.

گوگل پیش از عرضه‌ی نهایی این سیستم‌عامل، دو آزمایش دیگر روی آن انجام خواهد داد که هر دو شامل آزمایش Fuchsia به‌وسیله‌ی گروه‌های کوچک‌تری از کارمندان این شرکت است. همچنین، آزمایش نسخه‌های آزمایشی معمولا بررسی بزرگ‌تری را نیز دربر می‌گیرد که برخی کارمندان گوگل که در توسعه‌ی پروژه‌ای خاص مشارکت نمی‌کنند، آن را انجام خواهند داد.

با‌‌‌توجه‌‌‌به کد‌های تغییر‌‌یافته‌ی Fuchsia، گوگل آزمایش نسخه‌ی آزمایشی این سیستم‌عامل روی نست‌هاب مکس را با اسم رمز Sherlock آغاز کرده است. اهالی مانتین‌ویو در گفت‌وگو با وب‌سایت 9to5Google این موضوع را نیز تأیید کرده‌اند که آزمایش مذکور واقعا آغاز شده است.

ظاهرا در جدیدترین نسخه‌ی مهم Fuchsia مشکلی در نسخه‌ی ۶ یا f6 کشف شده است که به‌نظر می‌رسد دستگاه‌های نست‌هاب مکس مجهز به این سیستم‌عامل جدید را از گزارش سایر مشکلات احتمالی باز می‌دارد.

نکته‌ی مهم این است که آزمایش نسخه‌ی آزمایشی سیستم‌عامل اشاره‌شده روی نمایشگر هوشمند نست‌هاب مکس آغاز شده است و این یعنی احتمال دارد محصول مذکور به‌زودی به Fuchsia به‌روزرسانی شود. بدین‌ترتیب، نست‌هاب‌ مکس به‌ دومین دستگاهی تبدیل خواهد شد که از سیستم‌عامل Fuchsia بهره می‌برد. این موضوع چندان هم تعجب‌آور نیست؛ زیرا تیم Fuchsia قبل از ورود نست‌هاب مکس، روی این دستگاه کار کرده است.

در این مرحله‌، هنوز نمی‌دانیم تا انتشار Fuchsia برای دستگاه‌های نست‌هاب مکس دقیقا چقدر زمان باقی مانده است. اگر همه‌چیز از الگوی نست‌هاب اصلی پیروی کند، سیستم‌عامل Fuchsia ابتدا برای افرادی دردسترس قرار خواهد گرفت که در برنامه‌ی پیش‌نمایش گوگل هوم ثبت‌نام کرده‌اند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات