Android 12 Go Edition با ویژگی‌های بهبودیافته معرفی شد

چهارشنبه ۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
اندروید ۱۲ گو
گوگل، اندروید ۱۲ گو را با قابلیت‌ها و ویژگی‌های پیشرفته‌تر برای گوشی‌های هوشمند اقتصادی معرفی کرد.
تبلیغات

اندروید ۱۲ چند ماه پیش منتشر شد و جدیدترین وصله‌ی آن نیز بالاخره برای پیکسل ۶ و پیکسل ۶ پرو در دسترس قرار گرفت. با این حال، سیستم‌عامل گوشی‌های اقتصادی در کدام مرحله قرار دارند؟ اندروید گو در حال حاضر مبتنی‌بر نسخه یازدهم سیستم‌عامل گوگل است؛ اما سال آینده این مسئله تغییر خواهد کرد. گوگل، که اخیرا به ۲۰۰ میلیون کاربر فعال ماهانه رسیدن اندروید گو را جشن گرفته، امروز اعلام کرد که اندروید ۱۲ گو در سال ۲۰۲۲ وارد گوشی‌های اقتصادی می‌شود.

به گزارش فون‌آرنا، در پستی که امروز منتشر شد، شرکت مستقر در مانتین ویو برخی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی را معرفی کرد که سال آینده با اندروید 12 Go Edition در دسترس قرار می‌گیرند و قول داد گوشی‌های هوشمند اقتصادی سریع‌تر و کارآمدتر از همیشه می‌شوند.

با در نظر گرفتن تعداد کاربران فعال اندروید گو، می‌توان گفت این سیستم‌عامل به موفقیت دست پیدا کرده، به‌خصوص با توجه به اینکه از سال ۲۰۱۷ راه‌اندازی شده است. برخلاف تجربه معمول اندروید، Go روی روان کار کردن نرم‌افزارها روی سخت‌‎افزارهای ارزان‎‌قیمت تمرکز دارد؛ تا جایی که گوگل نسخه‌های سبک اپلیکیشن‌های خود را نیز منتشر می‌کند تا این کار بهتر انجام شود؛ بدین‌ترتیب Go بعضی ویژگی‌های نسخه معمولی اندروید را در بطن خود ندارد؛ اما این مسئله به‌گونه‌ای انجام شده که تداخلی در تجربه کار با گوشی هوشمند پیش نیاید.

اندروید ۱۲ گو

گوگل چند ویژگی کاربردی را که بسیاری از کاربران به آن‌ها علاقه دارند، به اندروید ۱۲ گو اضافه کرده است. نسخه جدید اندروید گو از SplashScreen API پشتیبانی می‌کند که به اپ‌ها اجازه می‌دهد با ساده‌کردن فرایند راه‌اندازی، کمی سریع‌تر شروع به کار کنند. مهندسان مانتین‌ویو به‌طور کلی روند راه‌اندازی دستگاه را نیز بهبود بخشیده‌اند و ادعا می‌کنند که اپ‌ها تا ۳۰ درصد سریع‌تر از قبل اجرا شوند. اکنون مانند اندروید ۱۲، نسخه‌ی گو نیز می‌تواند اپلیکیشن‌هایی را که برای مدتی از آن‌ها استفاده نمی‌شود، به حالت خواب زمستانی ببرد؛ بدین‌ترتیب که به‌طور خودکار مجوزهای آن‌ها را سلب و حافظه پنهانشان را خالی می‌کند. با این کار مقداری فضای ذخیره‌سازی آزاد شده و مانع از مصرف باتری (یا ردیابی شما) می‌شود. همچنین، اپ به‌روز شده Files Go به کاربران امکان می‌دهد فایل‌ها را ظرف ۳۰ روز بازیابی کنند، به‌طوری‌که کاربران می‌توانند هر فایل غیرضروری را حذف کرده تا هر زمان که نیاز داشتند فضای دستگاه خود را آزاد کنند.

اندروید ۱۲ گو

پس از بهبود عملکرد و عمر باتری، گوگل تصمیم گرفته است تا به جنبه مهم دیگری بپردازد که باعث هوشمندتر شدن گوشی‌های اندروید Go Edition می‌شود. اساسا، غول جستجو سعی دارد تا برخی از ویژگی‌های اندروید ۱۲ را به گوشی‌های ارزان‌تر بیاورد.

اندروید ۱۲ گو

اولین ویژگی‌های‌ به اصطلاح هوشمند که به نسخه Go Android اضافه می‌شوند به کاربران اجازه می‌دهند مستقیماً از صفحه برنامه‌های اخیر (Recent Apps) به گزینه‌های Translate و Listen دسترسی داشته باشند. اندروید ۱۲ گو به شما امکان می‌دهد تا روی دکمه‌‌ای ضربه بزنید و به‌طور خودکار مقالات یا سایر محتوای وب برای شما ترجمه یا خوانده شوند. همچنین، با اندروید ۱۲ گو، کاربران می‌توانند به‌صورت مستقیم و با استفاده از ویژگی‌هایی مانند Nearby Share و گوگل پلی، اپ‌ها را به اشتراک بگذارند.

اندروید ۱۲ گو

از لحاظ امنیتی، انتظار می‌رود اندروید ۱۲ گو با شفاف‌سازی بیشتر در مورد اپ‌هایی که به داده‌های کاربر دسترسی دارند، کنترل حریم خصوصی بهتری را به ارمغان بیاورد. داشبورد حریم خصوصی جدیدی در Android 12 Go Edition در دسترس خواهد بود که به کاربران اجازه می‌دهد ببینند کدام اپ‌ها به داده‌های حساسی مانند میکروفون دسترسی دارند و در صورت تمایل مجوزها را لغو کنند.

یکی دیگر از ویژگی‌های امنیتی مهم اضافه شدن نشانگر حریم خصوصی جدید در نوار وضعیت است که به کاربران می‌گوید چه زمانی اپلیکیشن‌هایشان به دوربین یا میکروفون دسترسی دارند. در نهایت نیز، Android 12 Go Edition به کاربران این امکان را می‌دهد که اپ‌ها را محدود کنند تا به جای مکان دقیق، فقط مکان تقریبی آن‌ها را ببینند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات