چرا نسخه جدید اندروید برای گوشی‌های مجهز به تراشه‌های مدیاتک دیرتر منتشر می‌شود

جمعه ۲۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
یکی از مدیران شیائومی توضیح داده است که چرا به‌روزرسانی‌های اندروید برای گوشی‌های مجهز به تراشه‌های مدیاتک نسبت گوشی‌های مجهز به پردازنده‌های کوالکام، دیرتر عرضه می‌شود.
تبلیغات

ماه گذشته نسخه‌ی پایدار اندروید ۱۲ منتشر شد و شرکت‌های مختلف برای انتشار نسخه‌ی جدید سیستم‌عامل موبایلی گوگل برای گوشی‌های هوشمند خود، وارد رقابت شده‌اند. اما نگرانی‌هایی در مورد سرعت پایین انتشار به‌روزرسانی‌های اندروید برای گوشی‌های مجهز به پردازنده‌های مدیاتک وجود دارد. از نظر تاریخی همیشه نسخه‌های جدید اندروید برای گوشی‌های مجهز به تراشه‌های مدیاتک نسبت به گوشی‌هایی که از پردازنده‌های کوالکام بهره می‌برند، دیرتر در دسترس قرار می‌گیرد و این روند احتمالا همیشه ادامه خواهد یافت.

به‌ گزارش گیزموچاینا، اگرچه شرکت‌های مختلف هنوز راهکاری برای رفع این مشکل پیدا نکرده‌اند، اما لی مینگ از شیائومی توضیحی در این رابطه منتشر کرده است.

به گفته‌ی مینگ، گوگل معمولا کدهای مورد نیاز را از قبل دراختیار کوالکام و مدیاتک قرار می‌دهد تا زودتر برای به‌روزرسانی‌های بعدی اندروید آماده شوند. این اقدام باعث صرفه‌جویی درخورتوجهی در زمان خواهد شد؛ درحالی‌که ارائه‌ی این کدها پس از انتشار نسخه‌های پایدار اندروید، باعث می‌شود شرکت‌های یادشده زمان بیشتری برای آماده شدن برای این به‌روزرسانی‌ها نیاز داشته باشند.

بااین‌حال، این‌جا است که تفاوت‌های بین دو غول تولیدکننده‌های تراشه‌های موبایلی آشکار می‌شود. ظاهرا کوالکام تیم بزرگ‌تری در اختیار دارد که به این شرکت اجازه می‌دهد به‌طور موازی روی پروژه‌های مختلف کار کند و بدین ترتیب بسته‌های مورد نیاز برای فرایند به‌روزرسانی اندروید را زودتر ارائه دهد. از سوی دیگر، مدیاتک بسته‌های به‌روزرسانی را به‌صورت دسته‌ای ارائه می‌دهد که باعث شده است سرعت انتشار نسخه‌های جدید اندروید روی گوشی‌های مجهز به تراشه‌های این شرکت، کاهش یابد.

لی مینگ با بیان اینکه ارتقا به‌صورت دسته‌ای «یک انتخاب اجتناب‌ناپذیر» است اعلام کرد، دلیل اصلی کم بودن سرعت انتشار نسخه‌های جدید اندروید برای گوشی‌های مجهز به پردازنده‌های مدیاتک، کمبود منابع انسانی در این شرکت تایوانی است. استفاده از شیوه‌ی ارتقا دسته‌ای باعث خواهد شد درصورت بروز هرگونه مشکل، از ایجاد دردسرهای بعدی جلوگیری شود. این یعنی اگر مشکلی در یک کد کشف شود، می‌توان آن را در یک دسته‌ی خاص جدا کرد و بدون تأثیر روی تعداد زیادی از دستگاه‌ها، نسبت به برطرف کردن مشکل یاد شده اقدام کرد.

نظر شما در این مورد چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات