بیلد جدید ویندوز ۱۱ برای کاربران اینسایدر، مشکل تراشه‌های AMD را رفع می‌کند

یک‌شنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۵
مطالعه 2 دقیقه
مایکروسافت یک وصله‌ی نرم‌افزاری برای کاربران ویندوز اینسایدر منتشر کرده است که مشکلات مربوط به اجرای جدیدترین سیستم عامل این شرکت روی پردازنده‌های AMD را رفع می‌کند.
تبلیغات

اجرای ویندوز ۱۱ روی برخی از سیستم‌های مجهز به تراشه‌ی AMD با مشکلاتی همراه بود و کاربران در این زمینه چندین گزارش از کاهش عملکرد سیستم خود ارائه کرده‌اند. پست منتشرشده در بلاگ برنامه‌ی ویندوز اینسایدر به این مورد اشاره کرده است که وصله‌ی نرم‌افزاری حل مشکل مورد اشاره آماده شده و اکنون از طریق کانال‌های پیش‌نمایش نسخه‌های آزمایشی، در دسترس کاربران قرار گرفته است.

به گزارش تک اسپات، مایکروسافت اولین وصله‌ی نرم‌افزاری ویندوز ۱۱ را چند روز قبل منتشر کرد؛ به‌روزرسانی مهمی که قرار بود مشکلات سیستم عامل جدید شرکت واقع در ردموند را روی تراشه‌های AMD رفع کند؛ اما بسیاری از کاربران گزارش دادند که عملکرد سیستم آن‌ها پس از نصب این به‌روزرسانی بدتر از قبل شده است. خوشبختانه اخیرا یک وصله‌ی نرم‌افزاری جدید برای ویندوز ۱۱ منتشر شده است که مشکل مورد بحث را رفع خواهد کرد.

تیم ویندوز ۱۱ روز جمعه با انتشار بیلد 22000.282 در کانال پیش‌نمایش نسخه‌های این سیستم عامل سعی دارد مشکلات مربوط به کاهش عملکرد سیستم‌های مجهز به تراشه‌ی AMD را حل کند. در این بیلد جدید، بسیاری از مشکلات گزارش‌شده‌ی ویندوز ۱۱ رفع شده‌اند که مهم‌ترین آن‌ها مشکل حافظه‌ی کش L3 تراشه‌های رایزن است. وصله‌ی نرم‌افزاری جدید مایکروسافت، کاهش ۱۵ درصدیِ عملکرد پردازنده‌های AMD را در حین اجرای برخی بازی‌ها رفع خواهد کرد.

کش L3 یکی از سه حافظه‌ی موقتِ اختصاصی است که برای بهبود عملکرد محاسبات و اطمینان از دسترسی پردازنده‌های چندهسته‌ای به داده‌ها و دستورالعمل‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. مایکروسافت و AMD بلافاصله پس از انتشار اولین نسخه‌ی پیش‌نمایش ویندوز اینسایدر، از مشکل اولیه‌ی L3 مطلع شدند. این مشکل باعث افزایش نرخ تأخیر کش L3 در برخی از پردازنده‌های رایزن AMD می‌شود که افت عملکرد ۱۰ تا ۲۰ درصدی سیستم در هنگام اجرای برخی از بازی‌ها را به‌ دنبال دارد.

با توجه به اینکه این به‌روزرسانی اکنون در دسترس کاربران اینسایدر قرار گرفته است، به‌ نظر می‌رسد در هفته‌ی آینده شاهد انتشار عمومی آن برای همه‌ی کاربران خواهیم بود.

گفته می‌شود این وصله‌ی نرم‌افزاری مشکلات مربوط به کش L3 را رفع خواهد کرد؛ اما نگرانی‌های مربوط به پردازنده‌های چندهسته‌ای و حجم کاری تک‌رشته‌ای را برطرف نمی‌کند و این مشکلات اضافه با به‌روزرسانی درایور AMD حل خواهد شد.

نظر شما در این مورد چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات