مایکروسافت راهکاری برای دور زدن تاییدیه‌ی TPM 2.0 در هنگام نصب ویندوز 11 ارائه داد

چهارشنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
مایکروسافت روشی ارائه داده است که علاقه‌مندان بتوانند با دور زدن تأییدیه‌ی TPM 2.0، امکان نصب ویندوز 11 داشته باشند؛ اما گفته شده است که خطراتی در استفاده از این روش وجود دارد.
تبلیغات

تب و تاب نصب سیستم‌عامل جدید مایکروسافت یعنی ویندوز ۱۱ در میان علاقه‌مندان هر لحظه بیشتر می‌شود؛ اما مشکلاتی از جمله نیاز به سخت‌افزاری سازگار با جدیدترین سیستم‌عامل ردموندی‌ها سبب شده است تا بسیاری از کاربران نتوانند به ویندوز ۱۱ کوچ کنند. در واقع به علت قدیمی بودن سخت‌افزار بسیاری از کاربران، امکان نصب ویندوز ۱۱ وجود ندارد که البته یکی از موارد، برخوردار نبودن دستگاه از تراشه‌ی TPM 2.0 است.

Guru3d گزارش می‌دهد که ردموندی‌ها روشی برای دور زدن تراشه‌ی TPM 2.0 ارائه داده‌اند؛ اما دستگاه کاربر باید از تراشه‌ی TPM 1.2 برخوردار باشد. مایکروسافت در توضیح استفاده از روش مورد نظر گفته که مسئولیت انجام چنین کاری به عهده‌ی کاربر است و همچنین اشاره شده که امکان دارد دستگاه در معرض خطرات مختلفی قرار بگیرد.

روز گذشته در نهایت ویندوز ۱۱ برای علاقه‌مندان منتشر شد؛ به صورتی که کاربران ویندوز ۱۰ می‌توانند هم‌اکنون به‌صورت رایگان به آپدیت دستگاه اقدام و به ویندوز ۱۱ کوچ کنند؛ اما تنها کاربرانی قادر به دریافت ویندوز ۱۱ به‌صورت به‌روزرسانی هستند که دستگاهشان از جدیدترین سیستم‌عامل ردموندی‌ها پشتیبانی کند و سخت‌افزار مناسب داشته باشد.

روشی که ارائه‌شده به این صورت است که کاربر باید کدی را در قسمت رجیستری سیستم‌عامل وارد کند. با وارد کردن کد، آپدیت ویندوز ۱۱ دیگر نیاز به تأیید TPM 2.0 ندارد؛ اما دستگاه مورد نظر باید دارای تراشه‌ی TPM 1.2 باشد. زمانی که کد در بخش رجیستری وارد شد و کاربر اقدام به نصب ویندوز ۱۱ کرد، پیامی مشاهده خواهد شد که مایکروسافت در آن کاربر را از عواقب نصب سیستم‌عامل جدید روی دستگاه باخبر می‌کند. در این پیام گفته می‌شود که هیچ‌گونه پشتیبانی پس از نصب ویندوز ۱۱ ارائه نخواهد شد و همچنین در آینده به‌روزرسانی برای دستگاه‌هایی که تأییدیه‌ی TPM 2.0 را دور زده‌اند، منتشر نخواهد شد.

باید در نظر داشته باشید که استفاده از روش ارائه‌شده خطرات بسیاری به همراه دارد و دستگاهتان را در معرض خطر قرار می‌دهد. در هر صورت برای استفاده از روش ارائه‌شده باید مراحل زیر را انجام بدهید:

  • از قسمت استارت، عبارت Registry Editor را تایپ و سپس ابزار به نمایش درآمده را انتخاب کنید.
  • در صفحه‌ای که باز شده است، مانند تصویر به آدرس زیر بروید:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\Setup\MoSetup

  • در آدرسی که وارد شده‌اید، رجیستری جدیدی ایجاد کنید و نام آن را مانند عبارت زیر بگذارید:

AllowUpgradesWithUnsupportedTPMOrCPU

  • در قسمت Value Data عدد ۱ را وارد کنید.
مراحل دور زدن tpm 2.0 برای نصب ویندوز 11

با انجام مراحل بالا می‌توانید روی دستگاه‌هایی که فاقد تراشه‌ی TPM 2.0 هستند اما از تراشه‌ی TPM 1.2 استفاده می‌کنند، ویندوز ۱۱ را نصب کنید. باید در نظر داشته باشید که عواقب انجام روش ذکرشده به عهده‌ی خودتان است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات