فقط ۳۸ درصد کاربران از انتشار ویندوز ۱۱ اطلاع دارند

چهارشنبه ۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
بر‌‌‌اساس نتایج به‌دست‌آمده از یکی از نظرسنجی‌ها، فقط ۳۸ درصد کاربران از انتشار ویندوز ۱۱ مطلع هستند.
تبلیغات

سیزدهم مهر (پنجم اکتبر)، مایکروسافت نسخه جدید سیستم‌عامل دسکتاپ خود، یعنی ویندوز ۱۱ را منتشر خواهد کرد. امکانات مفیدی به ویندوز ۱۱ اضافه شده است و ردموندی‌ها قصد دارند در‌کنار معرفی محصولات جدید سرفیس، نسل جدید این سیستم‌عامل را به‌طور عمومی منتشر کنند.

به‌گزارش گیزچاینا، وب‌سایت Saving.com چند روز قبل نظرسنجی‌ای برگزار کرد که بر‌‌اساس نتایج به‌‌دست‌آمده، از ۱،۰۴۲ نفر شرکت‌کننده در این نظرسنجی، فقط ۳۸ درصد از انتشار نسخه جدید ویندوز اطلاع داشتند.

جالب است بدانید برخلاف تصور، اطلاعات افراد جوان‌تر از افراد مسن‌تر کمتر است. طبق نتایج نظرسنجی یادشده، سن ۵۶ درصد از افراد باخبر از انتشار نسخه جدید ویندوز بیشتر از ۵۵ سال بوده است؛ در‌حالی‌که فقط ۲۸ درصد از کاربران ۱۸ تا ۲۴ ساله از انتشار ویندوز ۱۱ مطلع بوده‌اند.

دو‌سوم شرکت‌کنندگانِ این نظرسنجی نمی‌دانستند سیستم آن‌ها پیش‌نیازهای لازم برای اجرای ویندوز ۱۱ را دارند یا خیر. همچنین، ۴۵ درصد از شرکت‌کنندگان هنوز نمی‌دانند سیستم‌عامل خود را به نسخه جدید ویندوز ارتقا خواهند داد یا خیر. از ۵۵ درصد باقی‌مانده، ۴۱ درصد اعلام کرده‌اند که کامپیوتر خود را به ویندوز ۱۱ ارتقا خواهند داد و ۱۴ درصد نیز از ارتقا به نسخه جدید ویندوز منصرف شده‌اند.

ویندوز 11

مهم‌ترین قابلیت ویندوز ۱۱ برای افرادی که تصمیم دارند کامپیوترشان را ارتقا دهند، پشتیبانی از اجرای اپلیکیشن‌های اندروید است. علاوه‌براین، ۱۴ درصد از این کاربران دلیل ارتقا به نسخه جدید ویندوز را ظاهر جدید این سیستم‌عامل و ۱۳ درصد آنان نیز قابلیت‌های گیمینگ ارائه‌شده در ویندوز ۱۱ را دلیل اصلی برای ارتقا به این سیستم‌عامل اعلام کرده‌اند. ناگفته نماند برای ۱۱ درصد از شرکت‌کنندگان، دلیل ارتقا به نسخه جدید ویندوز ویژگی‌های دیگر این سیستم‌‌عامل بوده است.

پس از چند ماه آزمایش، مایکروسافت به‌تازگی بیلد نهایی 22000.194 ویندوز ۱۱ را برای کاربران اینسایدر منتشر کرده است. پس از انتشار اولین نسخه عمومی و پایدار این سیستم‌‌عامل در ۱۳ مهر، می‌توانید آن را دانلود کنید. البته اکنون نیز امکان دانلود ویندوز ۱۱ وجود دارد؛ اما برای انجام این کار باید چند مرحله اضافه را انجام دهید.

برای دانلود و نصب ویندوز ۱۱ ابتدا باید بررسی کنید که سیستمتان پیش‌نیازهای مدنظر مایکروسافت را دارد یا خیر. بدین‌منظور، می‌توانید از ابزار انحصاری PC Health Check مایکروسافت استفاده کنید که نسخه جدید آن نیز چند روز قبل دردسترس قرار گرفته است. اگر سیستمتان پیش‌نیازهای مدنظر را داشته باشد، کافی است در برنامه اینسایدر مایکروسافت ثبت‌نام کنید. پس از انجام این مراحل، می‌توانید ویندوز ۱۱ را دانلود و آن را روی سیستمتان نصب کنید.

دیدگاه شما کاربران زومیت درباره ویندوز ۱۱ مایکروسافت چیست؟ آیا سیستمتان پیش‌نیازهای لازم برای نصب این سیستم‌عامل را دارد؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات