اپل به‌روزرسانی iOS 12.5.5 را برای آیفون و آیپدهای قدیمی منتشر کرد

جمعه ۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
به‌روزرسانی iOS 12.5.5 اشکالات مربوط به PDF، محتوای وب و اجرای کدهای مخرب برنامه را در آیفون، آیپاد و آیپدهای قدیمی برطرف می‌کند.
تبلیغات

اپل به‌تازگی سیستم‌عامل iOS 15 را با بهبودها و قابلیت‌های جدید برای آیفون‌های ۶ اس به بعد منتشر کرده است؛ اما طبیعتاً دستگاه‌های قدیمی‌تر اپل قادر به دریافت این به‌روزرسانی و قابلیت‌های جدیدش نیستند. بااین‌حال، غول دنیای فناوری از محصولات قدیمی نیز غافل نشده و روز گذشته به‌روزرسانی iOS 12.5.5 را با تمرکز بر مباحث امنیتی برای گوشی‌های آیفون، آیپد و آیپاد قدیمی منتشر کرده است.

نسخه یادشده در حقیقت نخستین به‌روزرسانی iOS 12 از ماه ژوئن محسوب می‌شود؛ زمانی‌که اپل مشکلی که در محتوای وب منجر به اجرای کدهای مخرب می‌شد، برطرف کرد. به‌روزرسانی جدید نیز به مسائل مشابه مربوط به PDF-های مخرب، محتوای وب و برنامه‌ها می‌پردازد. به‌عبارتی، دستگاه‌های قدیمی‌ ممکن است ویژگی‌های جدید مرتبط با نسخه‌های اخیر را نتوانند دریافت کنند؛ اما این به‌روزرسانی کاربران را دربرابر آسیب‌پذیری‌های احتمالی ایمن نگه می‌دارد.

این به‌روزرسانی برای آیفون ۵ اس، خانواده آیفون ۶، نسل نخست آیپد ایر، آیپد مینی ۲، آیپد مینی ۳ و آیپاد تاچ نسل‌ششم منتشر خواهد شد. برای دریافت به‌روزرسانی iOS 12.5.5 می‌توانید به تنظیمات دستگاه مراجعه و در بخش جنرال (General) سربرگ آپدیت نرم‌افزار (Software Update)، به‌روزرسانی یادشده را به‌رایگان دریافت کنید.

برای مطالعه‌ی تمام مقالات مرتبط با سیستم‌عامل iOS به این صفحه مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات