آموزش تبدیل ویدئو به گیف در آیفون

سه‌شنبه ۲ آذر ۱۴۰۰ - ۰۰:۲۰
مطالعه 5 دقیقه
اگر دنبال گیف خاصی می‌گردید؛ اما نمی‌توانید آن را پیدا کنید، شاید بهتر باشد خودتان دست به کار شوید و تکه‌ای از ویدئو موجود در آیفونتان را به گیف تبدیل کنید.
تبلیغات

در‌حال‌حاضر، چت‌کردن و ارسال متن روش اصلی ارتباط برای تمام شهروندان دیجیتال است؛ اما بدون استیکرها و گیف‌ها، متن‌ها ممکن است سرد و بی‌احساس به‌نظر برسند. این روزها بیشتر ما متوجه هستیم که متن‌ها به‌تنهایی نمی‌توانند احساساتمان را به‌اندازه‌ی کافی و به‌درستی منتقل کنند. ایموجی‌ها و گیف‌ها به مکالمات متنی ما جان می‌بخشند. با جست‌وجو در فضای مجازی، می‌توانیم به تعداد زیادی گیف دسترسی پیدا کنیم؛ اما همیشه موفق نمی‌شویم آنچه می‌خواهیم، پیدا کنیم.

خوشبختانه اگر کاربر گوشی آیفون هستید، بدون نیاز به دانلود اپ شخص ثالث و تنها با چند ضربه می‌توانید به‌سرعت از ویدئوهای خود گیف بسازید و در چت شخصی‌تان از آن استفاده کنید. درادامه، با نحوه‌ی ساخت گیف از ویدئوها در آیفون آشنا خواهید شد.

تبدیل ویدئو به فایل گیف در آیفون

اپ Shortcuts یکی از برنامه‌های آیفون است که به کاربران اجازه می‌دهد تا فرایندها را خودکار کنند. با استفاده از این اپ، می‌توانید کارهای بسیاری مانند نظارت بر میزان مصرف آب روزانه یا تبدیل آیفون به مانیتور کودک را انجام دهید. اگر این اپ را قبلا پاک کرده‌اید، می‌توانید آن را از اپ استور دریافت کنید. پس از دانلود برنامه، مراحل زیر را دنبال کنید:

اپ Shortcuts را باز کنید و روی تب Gallery ضربه بزنید و در نوار جست‌وجو، GIF را تایپ کنید. گزینه‌ی Video to GIF و سپس Add Shortcut را انتخاب کنید.

ساخت گیف از ویدیوها در آیفون

اکنون می‌توانید به ساخت گیف از ویدئوهای خود ادامه دهید. هنگامی که ویدئو خود را آماده کردید، مراحل زیر را دنبال کنید:

اپ Shortcuts را باز کنید و به My Shortcuts بروید. سپس، روی Video to GIF کلیک کنید. اگر این اولین‌باری است که Shortcuts را اجرا می‌کنید، پیامی ظاهر می‌شود و از شما می‌خواهد به عکس‌هایتان دسترسی داشته باشد. درادامه، روی OK کلیک کنید.

یک ویدئو را انتخاب کنید. می‌توانید با حرکت‌دادن نوارهای لغزنده در دو طرف خط زمانی ویدئو، بخش خاصی از ویدئو را انتخاب کنید. حاشیه‌ی زردرنگی که خط زمانی ویدئو را احاطه کرده، قسمت انتخاب‌شده از خط زمانی ویدئو شما را نشان می‌دهد. سپس، روی Save کلیک کنید. توجه کنید پس از ذخیره نمی‌توانید به عقب برگردید و تکه‌ی انتخاب‌شده را ویرایش کنید. اگر از قسمت انتخاب‌شده ناراضی بودید، تنها راه‌حل انجام دوباره مراحل گفته‌شده است.

پس از ذخیره‌ی گیف، پیش‌نمایشی از آن به شما نشان داده خواهد شد. ضربه‌زدن روی Done شما را از پیش‌نمایش خارج خواهد کرد؛ اما گیف را در گوشی‌تان ذخیره نخواهد کرد. برای ذخیره‌ی گیف، روی دکمه‌ی Share ضربه بزنید. پایین بیایید و برای ذخیره‌ی گیف در Photos، دکمه‌ی Save Image را لمس کنید یا برای نگه‌داشتن آن در Files، روی Save to Files ضربه بزنید. همچنین، می‌توانید گیف را مستقیما با دوستانتان به‌اشتراک بگذارید.

ساخت گیف از ویدیوها در آیفون

شخصی‌سازی شورتکات

براساس آزمون و خطای ما، این میان‌بر نمی‌تواند از ویدئوهایی با طول‌ بیشتر از ۲۰ ثانیه گیف بسازد. از‌آنجاکه شورتکات مدت زمان را نشان نمی‌دهد، بهتر است از قبل طول ویدئو خود را بررسی کنید. در اپ Photos، می‌توانید مدت زمان هر ویدئو را در گوشه آن مشاهده کنید. برای سهولت در انتخاب ویدئوها، می‌توانید شورتکات را طوری تغییر دهید که فقط ویدئوهای کوتاه‌تر از ۲۰ ثانیه را پیشنهاد کند. برای انجام این کار مراحل زیر را دنبال کنید:

  • پس از ورود به Shortcuts به My Shortcuts بروید.
  • در شورتکات Video to GIF، روی آیکون سه‎‌نقطه ضربه بزنید. در بخش ... Find All Photos where، روی Add Filter کلیک کنید. گزینه‌ی پیش‌فرض Album is Recents ظاهر خواهد شد.
  • روی Album کلیک کنید و آن را به Duration تغییر دهید.
  • روی is کلیک کنید و آن را به is shorter than تغییر دهید.
  • در آخر روی anything hours کلیک کنید و آن را به 20 seconds تغییر دهید.
  • روی Done کلیک کنید.
ساخت گیف از ویدیوها در آیفون

همان‌طور‌که اشاره کردیم، شورتکات برای شما گیف می‌سازد؛ اما به‌طور خودکار آن را ذخیره نمی‌کند. این بدان‌معنا است که پس از پیش‌نمایش گیف، اگر آن را ذخیره نکنید، آن را از دست خواهید داد. اگر می‌خواهید گیف را به‌صورت خودکار در Photos یا Files نگه دارید، کارهای زیر را انجام دهید:

  • پس از ورود به Shortcuts، به My Shortcuts بروید.
  • در شورتکات Video to GIF، روی آیکون سه‎‌نقطه ضربه بزنید.
  • به انتهای صفحه بروید و آیکون + را لمس کنید.
  • در نوار جست‌وجو، روی Save ضربه بزنید. برای اینکه به Shortcuts اجازه دهید گیف شما را در iCloud Drive ذخیره کند، روی Save File و برای نگه‌داشتن گیف در Photos، روی Save to Photo Album ضربه بزنید.
ساخت گیف از ویدیوها در آیفون

گیف‌ها روشی عالی برای بیان احساسات و سرگرمی هستند. با کمک شورتکات در آیفون، ساختن گیف کار ساده‌ای است. امیدواریم به‌کمک این آموزش بتوانید گیف‌های دلخواهتان را بسازید و آن‌ها را با دوستانتان به‌اشتراک بگذارید. فراموش نکنید که می‌توانید سؤال و پیشنهادهای خود را با ما و دیگر کاربران زومیت در میان بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات