OxygenOS و ColorOS برای خلق رابط کاربری جدیدی با یکدیگر ادغام خواهند شد

سه‌شنبه ۳۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۰
مطالعه 3 دقیقه
پوسته‌های OxygenOS و ColorOS شرکت‌های وان‌پلاس و اوپو، برای خلق یک رابط کاربری جدید و جذاب با یکدیگر ترکیب خواهند شد.
تبلیغات

دو پوسته OxygenOS وان‌‌پلاس و ColorOS اوپو در حال از بین رفتن هستند؛ اما قرار است کدهای اصلی این دو با یکدیگر ادغام و یک رابط کاربری جدید متولد شود که احتمالا نام جذابی خواهد داشت؛ اما هنوز اعلام نشده است.

این مسئله توسط پیت لاو که اکنون در سمت مدیر اصلی محصولات اوپو مشغول است و بر استراتژی‌های محصول وان‌پلاس و اوپو نظارت می‌کند، فاش شده است. همچنین پست وبلاگی که درباره این اتفاق منتشر شده، حاوی جزئیات جالبی در مورد مجموعه محصولات آینده وان‌پلاس است.

رابط کاربری جدید وان پلاس و اوپو

به گزارش جی‌اس‌ام‌آرنا، این رابط کاربری که به «یکپارچه/ Unified» معروف است برای دستگاه‌های وان‌پلاس سفارشی‌ خواهد شد تا شاهد خلق نسخه‌ای تمیز و سبک باشیم؛ زیرا این ویژگی‌ها برای طرفداران این برند بسیار مهم است. گری چن، رئیس بخش OxygenOS، به‌عنوان مسئول اصلی توسعه پوسته مذکور انتخاب شده است. باید به این نکته توجه کرد که بوت‌لودرهای وان‌پلاس برای کسانی که مایل به جست‌وجوی بیشتر برای سفارشی‌سازی این رابط کاربری هستند در دسترس قرار خواهد گرفت.

لاو می‌نویسد:

می‌خواهم با اطمینان به شما بگویم که پس از نظارت بر توسعه محصول هر دو سیستم به مدت یک سال، معتقدم پوسته یکپارچه، دی‌ان‌ای OxygenOS که بسیاری از شما آن را دوست دارید حفظ خواهد کرد؛ درحالی‌که به‌طور کلی تجربه‌ای بهبودیافته نیز به شما ارائه خواهد داد.

به نظر می‌رسد اکثر تغییرات داخلی خواهند بود. کار روی یکپارچه‌سازی پوسته‌‌های این دو شرکت، پیش‌تر با OxygenOS 12 و ColorOS 12 آغاز شده بود. لاو می‌گوید قبلاً شاهد مزایای زیاد ادغام‌ تیم‌های توسعه بوده؛ زیرا تلاش مشترک منجر به ساخت سریع‌تر و باکیفیت‌تر نرم‌افزار شده است.

قرار است دستگاه‌های وان‌پلاس در پرچم‌داران ۲۰۲۲ از رابط کاربری یکپارچه استفاده کنند. دستگاه‌های منتخب از مجموعه فعلی، پوسته جدید را به‌عنوان بخشی از به‌روزرسانی بزرگ بعدی اندروید در سال آینده دریافت خواهند کرد؛ اینکه کدام دستگاه‌ها رابط کاربری مذکور را دریافت می‌کنند و این اتفاق چه زمانی رخ می‌دهد هنوز مشخص نیست؛ اما به احتمال زیاد دستگاه‌هایی که اندروید ۱۳ روی آن‌ها نصب خواهد شد، در اولویت هستند.

رابط کاربری جدید وان پلاس و اوپو

رابط کاربری جدید بخشی از چیزی خواهد بود که لاو آن را OnePlus 2.0 می‌نامد. پرچم‌داران این برند همچنان در سطح جهانی در دسترس خواهند بود و این مسئله تغییر نمی‌کند؛ اما مدل‌های مقرون‌به‌صرفه وان‌پلاس محلی‌تر عرضه خواهند شد. البته احتمالا این سیاست از قبل شروع شده باشد؛ زیرا Nord N200 تنها در ایالات متحده آمریکا و کانادا موجود است.

وان پلاس به بهبود دوربین‌ گوشی‌های هوشمند خود ادامه می‌دهد. این شرکت همراه با تمرکز بر روان نگه داشتن تجربه کاربری، کارهای مختلفی برای ارتقا دوربین دستگاه‌های خود انجام داده است که از آن‌ جمله می‌توان به حسگرهای جدید، لنزهای قدرتمندتر و همکاری با هسل‌بلاد اشاره کرد.

رابط کاربری جدید وان پلاس و اوپو

وان‌پلاس و اوپو بخش‌های تحقیق و توسعه خود را در ماه ژانویه ادغام کردند و در آن زمان ادعا می‌شد OxygenOS و ColorOS جدا خواهند ماند؛ اما همان‌طور که می‌دانید، این مسئله صحت ندارد و به‌زودی شاهد نسخه‌ ادغام‌شده این دو رابط کاربری خواهیم بود.

نظر شما همراهان زومیت درباره ادغام این دو رابط کاربری چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات