هفت مدل گوشی شیائومی نسخه تقویت‌شده MIUI 12.5 را دریافت می‌کنند

دوشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
اسامی دستگاه‌هایی که نسخه تقویت‌شده MIUI 12.5 شیائومی را دریافت می‌کنند اعلام شد.
تبلیغات

به‌تازگی در کنفرانس معرفی محصولی از شیائومی با نام MIX 4، نسخه تقویت‌شده MIUI 12.5 نیز به‌طور رسمی منتشر شد. اکنون نسخه تقویت‌شده این رابط کاربری برای بعضی از دستگاه‌های هوشمند در دسترس است. چن چائو، مدیر پروژه MIUI، در انجمن شیائومی گفت ۸ اکتبر (۱۶ مهر)، دومین نسخه از MIUI 12.5 (نسخه پایدار) عرضه خواهد شد. تلفن‌های هوشمندی که قرار است از این رابط کاربری استفاده کنند، بیشتر مدل‌های ردمی هستند.

در ادامه فهرست گوشی‌های هوشمند مذکور را مشاهده می‌کنید:

  • ردمی نوت ۸
  • ردمی نوت ۹ 4G
  • ردمی نوت ۹ 5G
  • ردمی نوت ۹ پرو
  • ردمی نوت ۱۰
  • ردمی نوت ۱۰ پرو
  • شیائومی می ۱۰ لایت (Youth Edition)

به گفته این شرکت، مدل‌های فوق این سیستم را تا پایان اکتبر سال جاری به‌طور کامل دریافت خواهند کرد.

ویژگی‌های نسخه تقویت‌شده MIUI 12.5

نسخه پیشرفته MIUI 12.5 بر روان بودن و مصرف برق کمتر تمرکز می‌کند. عملکردهای اصلی شامل قابلیت Liquid Storage، حافظه اتمی و تعادل هوشمند است.

به‌عنوان مثال، مکانیزم زمان‌بندی قدرت محاسبات هوشمند (intelligent computing power scheduling mechanism)، عملکرد همه مدل‌ها را بهبود می‌بخشد. همان‌طور که از نام این نسخه پیدا است، شیائومی برخی از جنبه‌های پوسته اندروید خود را در Enhanced Edition تقویت کرده. نسخه اصلی MIUI 12.5 سال گذشته رونمایی شد و در نسخه تقویت‌شده، شیائومی به‌صورت کلی روی بهبود بهینه‌سازی و طول عمر کار کرده است.

برای مثال، قابلیت Atomic Memory باعث بهینه شدن استفاده از رم دستگاه می‌شود و به اپلیکیشن‌های بیشتری امکان اجرا شدن در پس‌زمینه می‌دهد. علاوه بر این، تکنیک بهینه‌سازی دیگری باعث شده است مصرف پردازنده تا ۱۵ درصد و مصرف باتری در برخی از سناریو‌ها تا ۸ درصد پایین بیاید. از سوی دیگر، حافظه اتمی ویژگی بسیار خوبی است که حافظه برنامه را تقسیم می‌کند. با فعال بودن این قابلیت، پایان یافتن کارهای بی‌اهمیت اولویت پیدا می‌کند.

شیائومی ادعا می‌کند که قابلیت Liquid Storage، حافظه ذخیره‌سازی دستگاه را در شرایط بهینه نگاه می‌دارد تا طول عمر آن افزایش پیدا کند و بعد از ۳۶ ماه استفاده از گوشی، عملکرد خواندن/نوشتن حافظه تنها حدود ۵ درصد افت می‌کند.

MIUI 12.5 پایین‌تر از حد انتظار بود

طی چندین سال گذشته، MIUI یکی از نقاط قوت محصولات این شرکت محسوب می‌شد؛ اما از زمان انتشار MIUI 12 کمی شرایط برای شیائومی سخت‌تر شده است. این سیستم با مسائل و مشکل‌های مختلفی روبه‌رو بود که شرکت سازنده موفق شد بیشتر آن‌ها را رفع کند؛ اما به نظر می‌رسید وقتی شیائومی مشکلی را حل می‌کند، گزینه دیگری ظاهر می‌شوند. در نتیجه شیائومی مجبور شد MIUI 12.5 را منتشر کند تا بدین شکل اکثر مشکل‌ها یکجا برطرف شود. البته بسیاری از کاربران هنوز معتقد بودند که MIUI 12.5 انتظارات را برآورده نکرده است و به همین دلیل، شیائومی مجبور شد نسخه پیشرفته MIUI 12.5 را منتشر کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات