شایعه: گوگل پس از اندروید 12 به توسعه‌ی اندروید 12.1 می‌پردازد

جمعه ۱۹ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
درحالی‌که هنوز تا زمان انتشار اندروید 12 فاصله داریم، گزارش‌هایی وجود دارد که گوگل در حال کار روی نسخه‌ی بعدی با نام اندروید 12.1 است.
تبلیغات

چندی پیش گوگل طی مراسم I/O جدیدترین دستاوردهای نرم‌افزاری خود برای گجت‌های هوشمند را معرفی کرد. طی این رویداد، اندروید ۱۲ برای تبلت‌ها و گوشی‌های هوشمند و Wear OS 3 نیز برای پوشیدنی‌ها مانند ساعت هوشمند و دستبند سلامت رونمایی شد. اندروید ۱۲ امکانات گسترده‌ای را به همراه دارد و حتی از نظر طراحی رابط کاربری نیز تغییرات بسیاری را تجربه خواهد کرد که می‌توان به ویژگی متریال یو برای ویرایش محیط رابط کاربری با توجه به سلیقه‌ی کاربر اشاره کرد.

در حال حاضر اندروید ۱۲ در مراحل آزمایشی قرار دارد و کاربران می‌توانند با نصب نسخه‌ی بتا از امکانات جدیدترین سیستم‌عامل گوگل استفاده کنند. حال با اینکه نسخه‌ی نهایی اندروید ۱۲ منتشر نشده است؛ اما GizmoChina به گزارشی پرداخته که اطلاعات جالبی را از نسخه‌ی بعدی سیستم‌عامل اندروید در اختیارمان قرار می‌دهد. طبق آنچه در گزارش آمده، نسخه‌ی بعدی اندروید با به‌روزرسانی‌های کوچکی همراه خواهد بود و به همین دلیل، سران گوگل در نظر دارند آن را با نام اندروید ۱۲.۱ منتشر کنند.

افزون‌براین، نام در نظر گفته‌شده برای نسخه جدید نیز بر تغییرات بسیار کم آن درمقایسه‌با اندروید ۱۲ حکایت دارد. بااین‌حال، گفته نشده که دقیقا تغییرات صورت گرفته در چه قسمت از سیستم‌عامل خواهد بود و آیا ویژگی جدیدی اضافه می‌شود یا خیر. بااین‌حال، انتظار می‌رود اولین محصولاتی که مجهز به اندروید ۱۲.۱ شوند سری گوشی‌های هوشمند پیکسل ۶ باشند.

گوگل برای چند سالی می‌شود که دست به چنین اقدامی نزده است. درواقع آخرین باری که نسخه‌ای از اندروید با تغییرات جزئی منتشر شد به اندروید ۸.۱ باز می‌گردد و از آن زمان تاکنون، گوگل نسخه‌ای با تغییرات گسترده از سیستم‌عامل اندروید را منتشر می‌کند. البته باید گفت که چنین اقدامی منطقی به نظر می‌رسد. گوگل تلاش کرده تا طی سال‌های گذشته سیستم‌عامل اندروید را با ویژگی‌های مختلف همراه سازد و بزرگ‌ترین تغییرات مورد نیاز مانند رابط کاربری نیز در اندروید ۱۲ صورت گرفت.

با این حساب، انتشار به‌روزرسانی با نامی که اشاره به تغییرات جزئی آن دارد، اقدامی هوشمندانه و منطقی از سوی سران گوگل است. گوگل به توسعه‌دهندگان گفته که سطح API اپلیکیشن‌های خود را به سطح ۳۱ به‌روزرسانی کنند تا قادر به سازگاری با اندروید ۱۲ باشند. در حال حاضر سطح API برای اندروید ۱۱ برابر با ۳۰ و اندروید ۱۰ نیز برابر با ۲۹ است. اعضای XDA-Developers نیز عقیده دارند که سطح API در اندروید ۱۲.۱ به ۳۲ خواهد رسید و برای تأیید گفته‌های خود به اطلاعات یافته شده در AOSP Gerrit اشاره دارند.

اعضای XDA-Developers با توجه به اطلاعاتی که یافته‌اند نیز تأیید می‌کنند که گوگل پس از انتشار نسخه‌ی نهایی اندروید ۱۲ به سراغ توسعه‌ی اندروید ۱۳ نمی‌رود و ابتدا اندروید ۱۲.۱ را توسعه خواهد داد. در اسناد یافته‌شده نیز نام آپدیت بعدی به‌صورت نسخه‌ی دوم اندروید ۱۲ ذکر شده که رنگ و بوی واقعیت به گفته‌ها در مورد انتشار اندروید ۱۲.۱ می‌دهد.

در هر صورت باید صبر کرد و دید که گوگل چه برنامه‌هایی برای آینده‌ دارد و اندروید ۱۲.۱ چه تغییراتی نسبت به اندروید ۱۲ خواهد داشت. با توجه به گفته‌ها نمی‌توان انتظار تغییرات گسترده‌ای را داشته باشیم و احتمالا شاهد اضافه شدن چند قابلیت کوچک یا تغییر در عملکرد برخی از ویژگی‌های فعلی سیستم‌عامل اندروید ۱۲ خواهیم بود.

دیدگاه شما کاربران زومیت در رابطه با نسخه‌ی بعدی سیستم‌عامل اندروید چیست و فکر می‌کنید چه تغییراتی در اندروید ۱۲.۱ نسبت به اندروید ۱۲ شکل خواهد گرفت؟ نظر خود را با اعضای دیگر زومیت به اشتراک قرار دهید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات