نگاهی به Microsoft Teams ادغام‌شده در ویندوز 11

سه‌شنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
بعد از تجربه ناخوشایند ادغام اسکایپ در ویندوز ۱۰، مایکروسافت تصمیم گرفته است از تجربه بد گذشته درس بگیرد و با نگاهی تازه، Microsoft Teams را در ویندوز ۱۱ ادغام کند.
تبلیغات

بر کسی پوشیده نیست که مایکروسافت از زمان انتشار ویندوز ۱۰، گوشه‌چشمی به هماهنگی iMessage در سیستم‌عامل‌های اپل داشت؛ به‌همین‌دلیل، تصمیم گرفت نرم‌افزار اسکایپ را با ویندوز ۱۰ ادغام کند. باوجوداین، تمام تلاش مایکروسافت از همان روزهای اول نقش بر آب شد. اسکایپ برای کاربران عادی ویندوز هیچ جذابیتی نداشت؛ حتی کاربرانی هم که مجبور بودند از اسکایپ استفاده کنند، همیشه از سنگین‌بودن و بهینه‌نبودن این اپلیکیشن شکایت می‌کردند و دنبال جایگزین می‌گشتند.

بااین‌همه، مایکروسافت از تلاش دست برنداشت و در به‌روزرسانی‌های بعدی ویندوز ۱۰، اسکایپ را به نواروظیفه ویندوز اضافه کرد تا کاربران حتی بدون ثبت‌نام و ورود به حساب کاربری هم بتوانند از اسکایپ استفاده کنند؛ اما باز‌هم بخت با مایکروسافت همراه نبود و اسکایپ باز‌هم در کانون توجه کاربران قرار نگرفت. 

مایکروسافت درنهایت قبول کرد ادغام اسکایپ در ویندوز ۱۰ و اجبار کاربران برای استفاده از این برنامه نتیجه مثبتی به‌دنبال نخواهد داشت؛ ازاین‌رو، تصمیم گرفت در نسخه بعدی ویندوز، یعنی ویندوز ۱۱، اسکایپ را به پیام‌رسان جدیدش، یعنی مایکروسافت تیمز، به شکلی بهتر و کاربردی‌تر ادغام کند. گفتنی است تا زمانی که ویندوز ۱۱ رسما در‌دسترس کاربران قرار نگیرید، نمی‌توان از موفقیت یا شکست مایکروسافت تیمز در ویندوز ۱۱ سخنی به میان آورد.

مایکروسافت در گزارش مالی جدیدش رسما اعلام کرد نسخه تجاری Microsoft Teams ماهانه بیش از ۲۵۰ میلیون کاربر دارد. البته ذکر این نکته ضروری است نسخه‌ای که مایکروسافت در ویندوز ۱۱ ادغام کرده است، با نسخه کاربران تجاری فرق می‌کند. در‌واقع با استفاده از نسخه ادغام‌شده در ویندوز ۱۱، به سازمان و شرکتتان دسترسی ندارید. هرچند این احتمال وجود دارد که مایکروسافت در آینده قابلیت مذکور را به این نسخه اضافه کند.

نگاهی به مایکروسافت تیمز ادغام‌شده در ویندوز ۱۱

اگر از کاربران نسخه تجاری مایکروسافت تیمز باشید، از سنگین‌بودن این نرم‌افزار خبر دارید. بااین‌حال، خوشبختانه مایکروسافت از گذشته درس گرفته و نسخه جدید مایکروسافت تیمز را از Electron به Edge WebView2 منتقل کرده و این موضوع باعث افزایش عملکرد آن شده است. به‌گفته مایکروسافت، نسخه تجاری تیمز هم درنهایت به Edge WebView2 منتقل خواهد شد.

بعد از نصب ویندوز ۱۱، در نواروظیفه با آیکون جدیدی به رنگ بنفش روبه‌رو خواهید شد که به شکل دوربین است.

مایکروسافت تیمز در ویندوز ۱۱

بعد از کلیک روی این آیکون، پنجره مایکروسافت تیمز مانند تصویر زیر برایتان باز خواهد شد و از شما می‌خواهد حساب کاربری مایکروسافت خود را برای شروع دسترسی وارد کنید.

مایکروسافت تیمز

بعد از ورود حساب کاربری مایکروسافت، اگر از تأیید هویت دومرحله‌ای استفاده می‌کنید، مایکروسافت از شما می‌خواهد هویتتان را تأیید کنید. سپس، با اضافه‌کردن شماره موبایل خود می‌توانید به دیگران امکان دهید به‌سادگی شما را در تیمز پیدا کنند.

وارد کردن شماره در مایکروسافت تیمز

بعد از این مراحل، مایکروسافت از شما برای همگام‌سازی مخاطبان Outlook و Skype اجاره می‌گیرد. اگر تأیید کنید، فهرستی از مخاطبان شما که به تیمز دسترسی دارند، وارد این اپلیکیشن خواهند شد. این مرحله آخر تنظیمات مایکروسافت تیمز بود. حالا فهرستی از مخاطبان را خواهید دید که از بین آن‌ها کسی را می‌توانید انتخاب کنید یا به‌صورت دستی نام یا شماره موبایل را وارد کنید. یکی دیگر از ویژگی‌های مایکروسافت تیمز امکان دعوت کاربران ازطریق SMS و لینک قابل اشتراک‌گذاری است. 

اشتراک گذاری لینک در مایکروسافت تیمز

مایکروسافت در نسخه جدیدی از مایکروسافت تیمز که برای ویندوز ۱۱ منتشر کرده، قابلیت تماس صوتی و تصویری را دردسترس قرار داده است. طبق گفته مایکروسافت، امکانات بیشتری به‌مرور‌زمان به این پیام‌رسان اضافه خواهد شد. 

مایکروسافت تیمز در ویندوز ۱۱

در‌نهایت، باید این نکته نیز اشاره کنیم موفقیت یا ناکامی مایکروسافت تیمز ادغام‌شده در ویندوز ۱۱ به کاربران و برنامه‌ای بستگی دارد که مایکروسافت برای این پیام‌رسان در نظر گرفته است؛ هرچند به‌نظر می‌رسد مایکروسافت این‌ بار برنامه‌ بزرگی برای موفقیت پیام‌رسانش دارد. بر‌‌‌اساس گزارش‌های موجود، احتمالا ویندوز ۱۱ مهر امسال رسما منتشر خواهد شد.

از دیدگاه شما کاربران زومیت هیجان‌انگیزترین ویژگی ویندوز ۱۱ چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات