سومین نسخه بتای iOS 15 به فضای کمتری برای به‌روزرسانی‌ نیاز دارد

پنج‌شنبه ۲۴ تیر ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
قابلیت جدید سومین نسخه بتای iOS 15 و watchOS 8 به کاربران اجازه می‌دهد به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری را با داشتن فضای ذخیره‌سازی زیر ۵۰۰ مگابایت بارگیری و نصب کنند.
تبلیغات

اپل دیروز سومین نسخه بتای iOS 15 و watchOS 8 را منتشر کرد که تغییرات بصری زیادی را شامل می‌شود. این نسخه شامل یک ویژگی بنیادی است که به لطف آن، کاربران می‌توانند به‌روزرسانی‌ نرم‌افزار را با فضای ذخیره‌سازی کمتری دریافت کنند.

اپل در یادداشت‌های منتشر‌شده برای نسخه‌های بتای iOS 15 و watchOS 8، می‌گوید به‌روزرسانی‌های نرم‌افزار اکنون می‌توانند روی دستگاه‌هایی نصب شوند که کم‌تر از ۵۰۰ مگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی در دسترس دارند؛ قابلیتی که پیش‌تر امکان‌پذیر نبود. اپل هیچ جزئیاتی در رابطه با قابلیت یادشده ارائه نداده است؛ اما به احتمال زیاد کوپرتینویی‌ها این قابلیت را برای محصولات قدیمی نظیر اپل واچ سری ۳ در نظر گرفته‌اند.

در حال حاضر دارندگان اپل واچ سری ۳ برای دریافت به‌روزرسانی watchOS 7 با مشکلات متعددی روبه‌رو هستند. این مشکلات بیشتر به کمبود فضای ذخیره‌سازی کافی برای بارگیری سیستم‌ عامل جدید در مدل‌های GPS مربوط می‌شود که تجربه ناخوشایندی برای کاربران به وجود می‌آورد. با استناد به تغییرات سومین نسخه‌ی بتای آی‌اواس ۱۵ و واچ اواس ۸، به نظر می‌رسد غول دنیای فناوری برای کاهش این مشکلات تمهیداتی در نظر گرفته است.

نسخه‌ی جدید watchOS، بیشتر روی بهبود قابلیت‌های پیشین و در عین‌ حال ارائه‌ی ویژگی‌های جدید به کاربران متمرکز است و بهبودهای ریز و درشت همچون تنظیم تصاویر پرتره به‌عنوان واچ فیس، دسترسی سریع‌تر به میموجی‌ها در برنامه‌ی آی‌مسیج، بهبود تایپ‌ کردن و... را شامل می‌شود.

اپل مانند همیشه پس از رونمایی از نسخه‌های جدید سیستم‌ عامل‌، نسخه‌های بتای آن‌ را برای توسعه‌دهندگان در دسترس قرار می‌دهد و کاربران عادی نیز می‌توانند با برخی ترفندها این نسخه‌ها را دریافت کنند؛ اما با توجه به مشکلات و باگ‌های متعدد این نسخه، پیشنهاد می‌شود تا بتای عمومی یا انتشار رسمی صبر کنید. پیش‌بینی می‌شود نسخه نهایی iOS 15 و watchOS 8 همراه‌ با سری آیفون ۱۳ و اپل واچ سری ۷ در بازه شهریور تا مهر منتشر شود. کاربران می‌توانند با مراجعه به بخش Setting، سربرگ General و انتخاب گزینه Software Update، به بارگیری آخرین به‌روزرسانی اقدام کنند.

برای مطالعه‌ی تمام مقالات مرتبط با اپل به این صفحه مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات