وان‌پلاس Oxygen OS را با ColorOS اوپو ادغام می‌کند

دوشنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
با توجه به گزارش‌های منتشرشده، وان‌پلاس تصمیم گرفته است Oxygen OS را با ColorOS اوپو ادغام کند.
تبلیغات

با توجه به اخبار منتشرشده در ماه قبل و اعلام وان‌پلاس مبنی‌ بر ادغام عمیق‌تر با اوپو و تبدیل شدن این برند به زیرمجموعه شرکت اوپو در تولید گوشی‌ هوشمند، این شرکت روز جمعه اعلام کرد OxygenOS را با ColorOS اوپو ادغام خواهد کرد.

به‌ گزارش ورج، در این برنامه، سیستم‌های عامل این دو شرکت مسیر خود را به‌صورت جداگانه در پیش خواهند گرفت و در مناطق جدا (OxygenOS برای گوشی‌های وان‌پلاس در بازار جهانی و ColorOS برای گوشی‌های وان‌پلاس و اوپو در بازار چین) عرضه خواهند شد؛ اما کد منبع سیستم‌ عامل این دو شرکت یکسان خواهد بود که به‌ گفته‌ی وان‌پلاس، تجربه‌ی کاربری استفاده از گوشی‌های دو برند را استاندارد می‌کند و باعث می‌شود فرایند توسعه‌ی آپدیت‌ برای OxygenOS آسان‌تر شود.

وان‌پلاس می‌گوید این تغییرات سبب پشتیبانی بهتر این شرکت از ارائه به‌روزرسانی‌های اندروید (مانند حرکت سامسونگ در سال‌های قبل) در آینده می‌شود. 

مدت‌زمان به‌روزرسانی برای مدل‌های وانپلاس به‌صورت زیر است:

  • مدل‌های پرچم‌دار شامل سری‌های T و R سه سال به‌روزرسانی اندروید به همراه چهار سال به‌روزرسانی امنیتی
  • گوشی‌های سری‌های Nord و Nord CE دو سال به‌روزرسانی اندروید به همراه سه سال به‌روزرسانی امنیتی
  • گوشی‌های سری Nord N یک سال به‌روزرسانی اندروید به همراه دو سال به‌روزرسانی امنیتی

وان‌پلاس این شرایط به‌روزرسانی را فقط برای وان‌پلاس ۸ و مدل‌هایی که بعد از آن عرضه شده‌ اعلام کرده است؛ بنابراین مدل‌های قدیمی‌تر مشمول این به‌روزرسانی‌ها نمی‌شوند.

به نظر می‌رسد اقدام وان‌پلاس و اوپو و شرکت بزرگ صاحب امتیاز این دو برند یعنی BBK Electronics در جهت ادغام سیستم عامل، در نهایت به نفع مشتریان وان‌پلاس تمام خواهد شد. استقلال وان‌پلاس اکنون که هر روز بیشتر با اوپو ادغام می‌شود، به‌ همان اندازه‌ی زمانی که در ظاهر به‌صورت مستقل زیر چتر BBK فعالیت می‌کرد و برخی قطعات آن با اوپو مشترک بود، نامعلوم است. خوشبختانه تا زمانی که گوشی‌های وان‌پلاس پشتیبانی می‌شوند چنین مواردی اهمیت زیادی نخواهند داشت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات