افزونه‌های مایکروسافت اج به فروشگاه نرم‌افزار ویندوز ۱۱ اضافه می‌شوند

پنج‌شنبه ۱۰ تیر ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
جدیدترین اطلاعات منتشرشده درباره ویندوز ۱۱، از اضافه شدن افزونه‌های مرورگر اج به فروشگاه نرم‌افزاری مایکروسافت خبر می‌دهد.
تبلیغات

بر اساس گزارش Windowscenteral، وقتی مایکروسافت مرورگر وب مبتنی بر کرومیوم خود را با نام Microsoft Edge معرفی کرد، افزونه‌ها (Extensions) بخش بزرگی از این تجربه بودند. کاربران این مرورگر می‌توانستند مواردی که از قبل توسط مایکروسافت تأیید شده بود، استفاده کنند یا افزونه‌های خارجی را که در گوگل کروم وجود داشتند نصب کنند.

اما نکته عجیب این است که کاربران نمی‌توانند افزونه‌های مرورگر را از فروشگاه مایکروسافت که به نظر می‌رسد مکانی طبیعی برای آن‌ها است، دانلود کنند. در عوض آن‌ها مجبور بودند افزونه‌های مورد نظر را از طریق وب‌سایت مایکروسافت به‌ دست آورند.

خوشبختانه اطلاعات منتشرشده درباره سیستم‌ عامل جدید مایکروسافت از تغییر در این بخش خبر می‌دهد و فروشگاه نرم‌افزار ویندوز ۱۱، افزونه‌های ساخته‌شده برای مرورگر اج را درون خود جای خواهد داد که از آن‌ جمله می‌توان به موارد محبوبی مانند uBlock Origin و Grammarly اشاره کرد. این خبر برای اولین بار توسط کاربری با آی‌دی @Coellito در کانال دیسکورد Wndowscentral منتشر شد.

در حال حاضر هیچ روشی وجود ندارد که بتوانید به فهرست افزونه‌های موجود در فروشگاه مایکروسافت دسترسی داشته باشید و آن‌ را مرور کنید در نتیجه باید برای پیدا کردن گزینه مورد نظر آن را به‌صورت جداگانه جست‌وجو کنید. البته اکنون روزهای آغازین این فروشگاه است و هنوز برای بهتر شدن به زمان نیاز دارد؛ بنابراین انتظار می‌رود در آینده‌ای نه‌چندان دور دسته‌بندی افزونه‌‌ها در کنار اصلاحات و قابلیت‌های بیشتر به آن اضافه شود.

شاید این خبر بزرگی نباشد اما با توجه به شرایط قبلی فروشگاه مایکروسافت، اضافه شدن افزونه‌ها به نسخه جدید آن ارزشمند است. اخیراً نرم‌افزارهای جدید Win32 مانند OBS Studio ،Zoom ،Canva ،WinZip و WinZiphave در فروشگاه مایکروسافت ظاهر شده‌اند که نشان‌دهنده سیاست‌های جدید این شرکت هستند. تیک‌تاک نیز به‌عنوان یک اپ وب پیشرو، در دسترس کاربران قرار می‌گیرد. اواخر تابستان جاری، کاربران ویندوز اینسایدر طعم اجرای اپلیکیشن‌های اندروید روی ویندوز ۱۱ را خواهند چشید. استفاده از فروشگاه نرم‌افزاری آمازون و سایدلود فایل نصبی، دو روشی هستند که می‌توان توسط آن‌ها اپ‌های اندروید را به ویندوز ۱۱ اضافه کرد.

اواخر ۲۰۲۱، فروشگاه نرم‌افزار مایکروسافت تقریبا با تمام ویژگی‌های موجود در ویندوز ۱۱ به‌ جز توانایی اجرای اپلیکیشن‌های اندروید، به ویندوز ۱۰ خواهد رسید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات