شایعه: مایکروسافت در مورد حداقل سیستم مورد نیاز برای نصب ویندوز 11 بازنگری خواهد کرد

چهارشنبه ۹ تیر ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
بر اساس شایعات، مایکروسافت ممکن است حداقل سخت‌افزار مورد نیاز برای نصب ویندوز 11 را کاهش بدهد تا افراد بیشتری امکان نصب و استفاده از جدیدترین سیستم‌ عامل این شرکت را داشته باشند.
تبلیغات

یکی از نکات مثبتی که ویندوز ۱۰ داشت، امکان نصب آن روی محصولات با مشخصات سخت‌افزاری مختلف بود. در واقع حتی کامپیوترهایی که در زمان انتشار ویندوز XP فروخته شده بودند می‌توانستند به ویندوز ۱۰ کوچ کنند و از تمامی امکانات آن برخوردار شوند؛ اما اوضاع کمی برای ویندوز ۱۱ فرق می‌کند. پس از اینکه سیستم‌ عامل جدید مایکروسافت طی رویدادی در هفته‌ی گذشته معرفی شد، سران این شرکت فهرستی از حداقل سیستم مورد نیاز برای نصب ویندوز ۱۱ منتشر کردند که اکثر محصولات مبتنی بر ویندوز ۱۰ را شامل نمی‌شود.

به گفته‌ی سران مایکروسافت، برای نصب ویندوز ۱۱ باید کامپیوتری داشت که پردازنده‌‌ی نسل هشتم اینتل به بعد یا معادل آن در سری پردازنده‌های AMD داشته باشد که البته اکثر محصولات مورد استفاده توسط کاربران فاقد چنین پردازنده‌هایی هستند و از مدل‌های قدیمی‌تر استفاده می‌کنند.

با اینکه مشخصات سیستم مورد نیاز برای نصب ویندوز ۱۱ منتشر شده است؛ اما گفته می‌شود احتمال تغییر آن وجود دارد. به گزارش ReviewGeek، ممکن است ردموندی‌ها برخی از مشخصات سخت‌افزاری اعلام‌شده را تغییر بدهند تا کاربران بیشتری امکان تجربه‌ی جدیدترین سیستم‌عامل این شرکت را داشته باشند. این خبر به مواردی که احتمال دارد دستخوش تغییر شوند نیز اشاره می‌کند که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

  • پردازنده - CPU: در حال حاضر حداقل پردازنده‌ی مورد نیاز شامل نسل هشتم اینتل، AMD ذن ۲ یا کوالکام سری ۷ و ۸ به بالاتر می‌شود. مایکروسافت ممکن است نسل هفتم پردازنده‌های اینتل و همچنین AMD ذن ۱ را نیز در نظر بگیرد.
  • سخت‌افزار: حداقل سخت‌افزار مورد نیاز برای نصب ویندوز ۱۱ شامل پردازنده‌ای دوهسته‌ای با فرکانس ۱ گیگاهرتز، ۴ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت فضا در حافظه‌ی ذخیره‌سازی دستگاه می‌شود؛ مشخصاتی که مایکروسافت تیمز و آفیس برای استفاده نیاز دارند.
  • TPM: برای اینکه دستگاه مورد نظر از لحاظ حفظ حریم خصوصی کاربر به استانداردهای مایکروسافت برسد، نیاز به چیپ امنیتی TPM وجود دارد؛ اما ممکن است مایکروسافت به جای نوع پیشرفته‌تر TPM 2.0 به نسخه‌ی TPM 1.5 بسنده کند.

ردموندی‌ها ابزاری که برای سنجش امکان نصب ویندوز ۱۱ ارائه شده بود نیز از دسترس خارج کرده‌اند که نشان می‌دهد احتمال اعمال تغییرات بیشتر در مورد حداقل سخت‌افزار مورد نیاز برای نصب جدیدترین سیستم‌ عامل مایکروسافت وجود دارد. با این حال تا زمان انتشار اخبار رسمی باید صبر کرد و دید چه اتفاقاتی رخ خواهد داد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات