ویندوز 11 تنظیمات بیشتری برای استفاده از چند صفحه‌نمایش خواهد داشت

سه‌شنبه ۱ تیر ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
گفته می‌شود مایکروسافت در نظر دارد در ویندوز 11، تنظیمات بیشتری برای استفاده از چند صفحه‌نمایش ارائه کند.
تبلیغات

یکی از مشکلاتی که کاربران همیشه با ویندوز داشتند استفاده‌ی هم‌زمان از چند مانیتور بود. درواقع مایکروسافت امکان استفاده از چند صفحه‌نمایش را به سیستم‌عامل‌های خود مدت‌ها است اضافه کرده؛ اما بسیاری از کاربران از نبود تنظیمات عمیق‌تر برای کاربردی‌تر شدن این تنظیمات به ردموندی‌ها انتقاد می‌کردند.

بسیاری از کاربران در حال حاضر یا به سراغ مانیتورهای فوق عریض رفته‌اند یا از دو مانیتور و بیشتر استفاده می‌کنند؛ بنابراین مایکروسافت مجبور بود پاسخی به نیازهای کاربران برای ارائه‌ی تنظیمات بیشتر در استفاده از چند صفحه‌نمایش بدهد.

راه‌حل مایکروسافت برای حل مشکل کاربران معرفی ویندوز ۱۰ ایکس بود؛ اما پس از مدتی روند توسعه‌ی این سیستم‌عامل خاتمه یافت تا ویژگی‌های آن به ویندوز ۱۱ اضافه شود. اخیرا DigitalTrends گزارشی منتشر کرده است که برخی از ویژگی‌های ویندوز ۱۱ و به‌خصوص در زمینه‌ی استفاده از چند صفحه‌نمایش را بررسی می‌کند.

تنظیمات پیشرفته برای چند صفحه نمایش در ویندوز 11

یکی از ویژگی‌های اضافه‌شده به ویندوز ۱۱، به یاد داشتن تنظیمات در حالت استفاده از چند صفحه‌نمایش است؛ به این صورت که اگر مانیتوری از کامپیوتر جدا شد، تمامی صفحات باز در آن مانیتور به‌صورت مینیمایز درخواهند آمد و اگر دوباره صفحه‌نمایش به کامپیوتر متصل شود، کاربر همان صفحه‌ای را مشاهده خواهد کرد که تا قبل از جدا شدن مانیتور وجود داشت. چنین اقدامی مشکلات موجود در ویندوز ۱۰ و سیستم‌عامل‌های پیشین را برطرف می‌کند.

در حال حاضر اگر صفحه‌نمایشی را از رایانه جدا کنید، تمامی اطلاعات موجود  در مانیتور دوم به مانیتور اول منتقل می‌شوند؛ اما در تنظیمات جدید، صفحات بازشده به‌صورت مینیمایز درخواهند آمد تا صفحه‌نمایش اصلی شلوغ نشود. البته اگر از تنظیمات فعلی ویندوز ۱۰ یا نسخه‌های پیشین آن رضایت دارید، ویژگی‌های جدید به‌صورت انتخابی خواهند بود و می‌توانید از بخش تنظیمات مرتبط با صفحه‌نمایش‌ها در ویندوز ۱۱ ویژگی‌های جدید را غیر فعال کنید.

انتظار می‌رود سوم تیر مایکروسافت با برگزاری رویدادی، سیستم‌عامل بعدی خود را معرفی کند. اگر علاقه دارید بیشتر در مورد ویندوز ۱۱ بدانید، خواندن مقاله‌ی «ویندوز ۱۱؛ هر آنچه از نسل بعدی سیستم عامل مایکروسافت می‌دانیم» را به شما پیشنهاد می‌دهیم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات