شایعه: مایکروسافت در حال توسعه‌ی نسخه‌ی سبک‌تر ویندوز 11 است

دوشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
بر اساس شایعات، مایکروسافت در نظر دارد علاوه بر ویندوز 11، نسخه‌ای سبک‌تر با امکانات محدودتر به نام ویندوز 11 SE را به علاقه‌مندان معرفی کند.
تبلیغات

اگر اخبار حوزه‌ی فناوری را دنبال کرده باشید، حتما مطلع هستید که مایکروسافت می‌خواهد با برگزاری کنفرانسی در تاریخ ۳ تیر، جدیدترین دستاورد نرم‌افزاری خود یعنی ویندوز ۱۱ را معرفی کند. تاکنون اطلاعات و گزارش‌های مختلفی از ویندوز ۱۱ در فضای مجازی منتشر شده است که از آن جمله، می‌توان به ویدئویی از مقایسه‌ی عملکرد سیستم‌عامل بعدی مایکروسافت با ویندوز ۱۰ اشاره کرد.

به گزارشwccftech، مایکروسافت به دنبال توسعه‌ی نسخه‌ی سبک‌تر ویندوز ۱۱ نیز هست. چنین اقدامی در مورد سیستم‌عامل‌های قبلی ویندوز رخ داد که برای مثال می‌توان به نسخه‌ی سبک‌تر ویندوز ۱۰ اشاره کرد؛ سیستم‌ عاملی که مایکروسافت در نظر داشت با ChromeOS گوگل رقابت کند. 

گفته می‌شود ویندوز ۱۱ تقریبا از هر دستاورد قبلی مایکروسافت، بهترین المان‌ها را قرض گرفته است و از نظر فنی می‌تواند عملکردی به‌مراتب بهتر از نسخه‌های پیشین ویندوز ارائه بدهد. در گزارشی ذکر شد که ویندوز ۱۱ برخی از ویژگی‌های نسخه‌ی لغوشده‌ی ویندوز ۱۰ ایکس را نیز به همراه خواهد داشت؛ سیستم‌عاملی که برای دستگاه‌هایی مجهز به دو صفحه‌نمایش و با محوریت انجام امور در حالت چندوظیفگی طراحی شد؛ اما پس از مدتی ردموندی‌ها اعلام کردند که دیگر به دنبال توسعه‌ی ویندوز ۱۰ ایکس نیستند.

سیستم عامل ویندوز 11 SE مایکروسافت

در اخبار لغو شدن توسعه‌ی ویندوز ۱۰ ایکس مشخص نشد که برنامه‌های ردموندی‌ها چیست؛ اما بعدها شایعاتی مطرح شد که ویژگی‌های مهم ویندوز ۱۰ ایکس به سیستم‌عامل‌های بعدی مایکروسافت اضافه می‌شود. اما اخیرا برخی از برنامه‌نویسان متوجه نسخه‌ی سبک‌تر ویندوز ۱۱ در کد منبع SKU آن شده‌اند. افشاگری در حساب توییتری خود تصاویری منتشر کرده و مدعی شده است که متعلق به نسخه‌ی ۲۱۹۹۶/۱ بیلد ویندوز ۱۱ SE هستند.

مشخصات سیستم عامل ویندوز 11 SE مایکروسافت

بر اساس اطلاعات منتشرشده، ویندوز ۱۱ SE از تنظیمات محدودتری نسبت به نسخه‌ی اصلی برخوردار است و برای فعالیت به دسترسی دائم به اینترنت دارد. در تصاویر می‌توان تشخیص داد که نسخه‌ی بیلد مورد نظر هنوز به مرحله‌ی نهایی نرسیده است و همچنان در حالت توسعه قرار دارد؛ زیرا برخی از دسترسی‌ها برای مثال دسترسی به فروشگاه رسمی مایکروسافت وجود ندارد.

جالب است بدانید که اپلیکیشن‌های مبتنی بر win32 یا ۳۲ بیتی روی ویندوز ۱۱ SE قابل اجرا  خواهند بود؛ البته تمامی موارد ذکرشده شایعه هستند و هنوز توسط مایکروسافت تأیید یا رد نشده‌اند. درواقع امکان دارد محصول نهایی متفاوت با شایعات باشد یا ردموندی‌ها برای انتشار نسخه‌ی نهایی ویندوز ۱۱ SE متقاعد نشوند و مانند ویندوز ۱۰ ایکس، توسعه‌ی آن را لغو کنند.

اجرای برنامه ۳۲ بیتی در سیستم عامل ویندوز 11 SE مایکروسافت

در حوزه‌ی فناوری صرفا ثبت پتنت یا قرار گرفتن نرم‌افزار یا سخت‌افزاری در مرحله‌‌ی آزمایشی به معنی رسیدن آن به مرحله‌ی تولید و در دسترس عموم قرار گرفتن نیست؛ بلکه سران شرکت‌های سازنده باید از لحاظ مختلف مانند موفقیت مالی محصول در بازار مطمئن شوند. ویندوز ۱۱ SE نیز مانند ویندوز ۱۰ ایکس احتمالا در دست بررسی است؛ اما در صورت معرفی آن، انتظار می‌رود علاوه بر انتشار نسخه‌‌ی دیجیتال ویندوز ۱۱ SE، محصولاتی توسط مایکروسافت یا شرکت‌های دیگر به بازار عرضه شوند که مبتنی بر نسخه‌ی سبک‌تر سیستم‌عامل بعدی ردموندی‌ها باشند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات