مایکروسافت صحت نسخه‌ فاش‌شده ویندوز 11 را تأیید کرد

شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
شعبه ژاپن مایکروسافت از گوگل خواسته است صفحه دانلود نسخه فاش‌شده ویندوز 11 در وب‌سایت هندی را از نتایج موتور جست‌وجوگر حذف کند.
تبلیغات

تنها چند روز به رونمایی ویندوز ۱۱ باقی مانده است؛ اما تاکنون اطلاعات مختلفی از دستاورد جدید مایکروسافت در فضای مجازی قرار گرفته که برخی از آن‌ها علاقه‌مندان به محصولات ردموندی‌ها را به‌وجد آورده است. چندی پیش، خبری منتشر شد که نسخه‌ای از ویندوز ۱۱ فاش شده و برخی از رسانه‌های دنیا نیز موفق شده‌اند به آن دست یابند.

نسخه فاش‌شده از ویندوز ۱۱ به رخ‌دادن اتفاقات مختلفی منجر شده است. برای مثال، می‌توان به انتشار ویدئویی اشاره کرد که عملکرد ویندوز ۱۰ را با ویندوز ۱۱ می‌سنجد. در‌این‌بین، شایعاتی نیز مطرح شد که نسخه فاش‌شده از ویندوز ۱۱ جعلی است و با اینکه برخی از رسانه‌ها صحت نسخه را تأیید کردند، برخی از کاربران همچنان به جعلی خواندن نسخه فاش‌شده ادامه دادند.

حال، XDA-Developers گزارشی منتشر کرده است که صحت نسخه فاش‌شده از ویندوز ۱۱ را تأیید می‌کند. گویا شعبه ژاپن مایکروسافت با ارسال درخواست DMCA (قانون کپی‌رایت هزاره دیجیتال) به گوگل از این شرکت خواسته است با وب‌سایتی برخورد کند که لینک دانلود نسخه فاش‌شده از ویندوز ۱۱ را قرار داده است. مایکروسافت نه‌تنها توضیح داده است که نسخه فاش‌شده جعلی نیست؛ بلکه از‌طریق نقض قانون کپی‌رایت از گوگل خواسته است صفحه مدنظر در وب‌سایتی که لینک را قرار داده، در نتایج جست‌وجوی گوگل نشان داده نشود.

در درخواست ارسال‌شده به گوگل صریحا نوشته شده است وب‌سایت هندی Beebom نسخه‌ای عرضه‌نشده از ویندوز ۱۱ را منتشر کرده است. پس از مداخله گوگل نیز، وب‌سایت Beebom لینک دانلود را حذف کرد؛ اما کاربران ازطریق وب‌سایت‌های دیگر همچنان به نسخه عرضه‌نشده ویندوز ۱۱ دسترسی دارند.

انتشار نسخه فاش‌شده از ویندوز ۱۱ ممکن است برای کاربران عواقب بدی داشته باشد؛ زیرا مایکروسافت نشان داده است دربرابر چنین مواردی عکس‌العمل سریع نشان می‌دهد؛ به‌ویژه اینکه زمان رونمایی ویندوز ۱۱ نزدیک است و این شرکت می‌خواهد روی معرفی و فروش سیستم‌عامل جدیدش تمرکز کند. 

این نکته را باید در نظر گرفت که نسخه فاش‌شده درواقع نسخه نهایی نیست؛ زیرا امکان دارد از بسیاری از ویژگی‌های مدنظر مایکروسافت بی‌بهره و تنها نسخه‌ای آزمایشی برای ارائه امکانات جدید ویندوز ۱۱ به شرکای تجاری مایکروسافت باشد. درهرصورت گزارش‌ها از بهبود عملکرد ویندوز ۱۱ در‌مقایسه‌با ویندوز ۱۰ خبر می‌دهند. یوتیوبری با انتشار ویدئویی، نتایج بنچمارک‌ها روی هر دو سیستم‌عامل ویندوز ۱۱ و ویندوز ۱۰ را بررسی کرده و نشان داده است سیستم‌عامل جدید مایکروسافت در موارد مختلف به‌مراتب بهتر از ویندوز ۱۰ عمل می‌کند.

انتظار می‌رود سوم تیر مایکروسافت با برگزاری رویدادی جدیدترین دستاورد نرم‌افزاری‌اش، یعنی سیستم‌عامل ویندوز ۱۱ را رونمایی کند. ناگفته نماند هنوز درباره زمان انتشار ویندوز ۱۱ اطلاعاتی منتشر نشده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات