مشخصات ظاهری رابط کاربری ویندوز ۱۱ فاش شد

چهارشنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
بر اساس جدیدترین تصاویر فاش‌شده از رابط کاربری ویندوز ۱۱، سیستم عامل بعدی مایکروسافت دارای منوی استارت مرکزی با گوشه‌های گرد است.
تبلیغات

به گزارش engadget، ویندوز ۱۱ واقعی است و جزئیات آن در سراسر اینترنت به چشم می‌خورد. اوایل امروز یکی از کاربران بایدو اسکرین‌شات‌هایی از این سیستم عامل منتشر کرد که یکی از آن‌ها، منوی استارت متمرکز با گوشه‌های گرد را نشان می‌داد. این تصویر به کاربران حس ویندوز 10X را منتقل کرد؛ خصوصاً از آنجا که سیستم عامل مذکور نیز دارای منوی استارت با آیکون‌های متمرکز بود؛ البته در حال حاضر ویندوز 10X ازکارافتاده تلقی می‌شود. اندکی پس از ظاهر شدن این تصاویر در سراسر اینترنت، بعضی گزارشگران دنیای فناوری توانستند نسخه اولیه ویندوز ۱۱ را پیدا و نصب کنند. این اتفاق رویداد بزرگ مایکروسافت در ۲۴ ژوئن را هیجان‌انگیزتر کرده است. این احتمال نیز وجود دارد که مایکروسافت قصد دارد با این کار، طرفداران ویندوز را هیجان‌زده‌تر کند. در ادامه تعدادی از تصاویر فاش شده از این سیستم‌عامل را در کنار دو اسکرین‌شات مذکور مشاهده کنید:

اسکرین شات فاش شده از ویندوز ۱۱
اسکرین شات فاش شده از ویندوز ۱۱
قابلیت پین کردن اپلیکیشن در ویندوز 11
بخش ویجت ها در ویندوز 11
تجربه جدید ایکس باکس در ویندوز 11
اپلیکیشن جدید ایکس باکس در ویندوز 11
جستجوگر فایل در ویندوز 11
مایکروسافت استور جدید در ویندوز 11
منو استارت ویندوز 11 را می توانید به سمت چپ منتقل کنید.

یکی از خبرنگاران دنیای فناوری به نام تام وارن، تصاویر فاش‌شده را بررسی کرده است تا بتواند به جزئیات آن دست پیدا کند. به نظر می‌رسد ویندوز ۱۱ از نظر طراحی تفاوت چندانی با نسخه پیشین خود یعنی ویندوز ۱۰ نداشته باشد؛ اما اصلاحات قابل توجهی در رابط کاربری آن صورت گرفته است. با اصطلاحات انجام‌شده یافتن همه عناوین Game Pass برای کاربر از همیشه آسان‌تر شده است. علاوه بر گوشه‌های گرد، روش‌های جدیدی برای کنترل کردن بخش‌های مختلف وجود دارد که به کاربر امکان می‌دهد به‌راحتی پنجره‌ای را به نقطه خاصی از صفحه بکشد. می‌توانید در ادامه نحوه کنترل کردن پنجره‌های مختلف در ویندوز ۱۱ را مشاهده کنید:

قابلیت اسنپ در ویندوز 11

اکنون که مشاهده کردید رابط کاربری منوی استارت ویندوز ۱۱ به چه شکل است، منطقی به نظر می‌رسد که مایکروسافت به‌طور کامل از ویندوز 10X صرف نظر کرد و تمرکز خود را روی نسل بعدی آن قرار داد. این سیستم‌عامل در ابتدا برای دستگاه‌های دوصفحه‌ای مانند Surface Neo در نظر گرفته شده بود؛ اما سال گذشته مایکروسافت اعلام کرد به سمت استفاده از آن در لپ‌تاپ‌های معمولی تمایل پیدا کرده است.

از لحاظ ظاهری، بزرگ‌ترین تغییرات در مورد نوار ابزار اتفاق افتاده است. مایکروسافت آیکون‌های اپلیکیشن‌ها را در این ناحیه متمرکز کرده، ناحیه اعلانات را تمیزتر کرده و دکمه استارت و منو جدیدی را برای ویندوز ۱۱ در نظر گرفته است.

متأسفانه مایکروسافت تاریخچه بسیار خوبی در زمینه ارائه نسخه‌های مختلف ویندوز ۱۰ ندارد؛ احتمالا ویندوز 10 S و شکست آن را به یاد دارید. اکنون که شش سال از اولین عرضه ویندوز ۱۰ فاصله گرفته‌ایم، منطقی به نظر می‌رسد که به سمت یک سیستم‌عامل کاملا جدید برویم. افرادی که از ویندوز بیشتر از دیگر سیستم‌عامل‌ها استفاده می‌کنند، امیدوار هستند بهینه‌سازی‌های مربوط به بهبود ویندوز در تبلت‌ها، دستگاه‌های ARM و رایانه‌های شخصی با صفحه‌نمایش دوتایی در نظر گرفته شده باشد.

در نوار ابزار جدیدترین نسخه ویندوز، آیکون جدیدی به نام Widgets اضافه شده که به شایعات منتشر شده درباره بازگشتن ویجت‌ها دامن می‌زند. در نسخه اولین ویندوز ۱۱، ویجت‌هایی دیده می‌شوند که می‌توان از آن‌ها برای دسترسی به اخبار، اطلاعات آب‌وهوا و سایر محتوای وب استفاده کرد. در کنار اطلاعات و تصاویر مختلف از ویندوز ۱۱، حتی ویدئوی بسیار کوتاهی نیز در فضای مجازی منتشر شده که حاوی صدای استارتاپ این سیستم‌عامل است.

انتظار می‌رود شاهد تغییرات بیشتری در اپلیکیشن‌های ویندوز ۱۱ باشیم اما این موارد در نسخه اولیه دیده نمی‌شوند. ویندوز ۱۱ احتمالا اواخر امسال یا اوایل سال ۲۰۲۲ عرضه خواهد شد. افرادی که قصد دارند نسخه ناپایدار این ویندوز را پیش از عرضه رسمی تجربه کنند، می‌توانند در برنامه ویندوز اینسایدر ثبت‌ نام کنند.

نظر شما کاربران زومیت درباره‌ ویندوز ۱۱ چیست؟ آیا پس از انتشار نهایی، از آن استفاده خواهید کرد؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات