اندروید 12 احتمالا از یک ویژگی منحصر به پیکسل گوگل برخوردار خواهد شد

دوشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
در کد منبع اندروید 12 اطلاعاتی مشاهده شده است که از امکان ترجمه‌ی متون رابط کاربری اپلیکیشن‌ها به زبان‌های مختلف خبر می‌دهد.
تبلیغات

چندی پیش گوگل جدیدترین سیستم‌عامل خود به نام اندروید ۱۲ را معرفی کرد. تقریباً اکثر شایعات و گزارش‌ها در مورد اندروید ۱۲، در کنفرانس خبری گوگل مورد تأیید سران این شرکت قرار گرفتند که شاید مهم‌ترین آن‌ها را بتوان طراحی جدید رابط کاربری با نام «متریال یو» (Material You) بیان کرد.

اما اندروید ۱۲ تنها در بازطراحی رابط کاربری خلاصه نمی‌شود و به نظر می‌رسد گوگل برنامه‌های دیگری برای سیستم‌عامل جدید خود در نظر گرفته است که هنوز به‌صورت رسمی معرفی نشده‌اند. Gizchina گزارش می‌دهد که احتمالاً یک ویژگی انحصاری سری پیکسل گوگل، در اندروید ۱۲ وجود خواهد داشت؛ البته ممکن است که پس از مدتی برای سایر محصولات مبتنی بر اندروید ۱۲ نیز در دسترس قرار گیرد.

ویژگی مورد نظر امکانی فراهم می‌کند که متون رابط کاربری اپلیکیشن‌ها را بتوان به زبان دیگری ترجمه کرد. فرض کنید زبان مادری شما توسط اپلیکیشن دلخواهتان پشتیبانی نمی‌شود؛ ویژگی جدید اندروید ۱۲ می‌تواند زبان اپلیکیشن مورد استفاده‌ را به زبان دلخواه برای مثال فارسی ترجمه کند. البته چالش‌های بسیاری بر سر راه گوگل قرار دارد؛ زیرا ترجمه‌ توسط هوش مصنوعی صورت می‌گیرد و امکان دارد مفهوم کامل جمله را به کاربر انتقال ندهد.

در حال حاضر ویژگی مشابه با آنچه توضیح داده شد، در مرورگر کروم نیز وجود دارد و کاربر می‌تواند محتوای هر صفحه‌ از وب‌سایت مورد نظر را به زبان‌های تحت پشتیبانی‌ ترجمه کند؛ اما افزوده شدن ویژگی ذکرشده می‌تواند به رشد بازار اپلیکیشن‌ها کمک شایانی کند. در واقع با امکان ترجمه‌ی متون رابط کاربری اپلیکیشن‌ها، کاربران با هر زبانی قادر به استفاده از اپلیکیشن‌های بیشتری خواهند بود.

این ویژگی می‌تواند تغییرات بزرگی در بازار اپلیکیشن‌ اندروید ایجاد کند؛ اما گوگل هنوز آن را معرفی نکرده است. به احتمال فراوان، قابلیت ترجمه‌ی خودکار اپلیکیشن‌ها همچنان در مراحل توسعه قرار دارد و حتی به مرحله‌ی آزمایشی نرسیده است. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات