پشتیبانی بیشتر اندروید 12 از اپلیکیشن‌هایی که از طریق استورهای شخص ثالت دانلود و نصب می‌شوند

جمعه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
با انتشار اندروید 12 اپلیکیشن‌هایی که کاربر از استورهای شخص ثالث دانلود و نصب کرده باشد نیز آپدیت‌های خودکار دریافت خواهند کرد.
تبلیغات

اگر از کاربران پلتفرم اندروید باشید حتماً با این موضوع آگاهی دارید که هم‌اکنون امکان نصب اپلیکیشن‌ها از طریق استورهای شخص ثالث وجود دارد. درواقع بسیاری از کاربران که به هر علتی امکان دسترسی به پلی استور را نداشته باشند اپلیکیشن مدنظرشان را به روش‌های مختلف دانلود و نصب می‌کنند. بااین‌حال، چنین اقدامی معایب خاص خود را نیز به همراه دارد.

در حقیقت اگر اپلیکیشنی خارج از حالت دانلود از پلی استور روی گوشی هوشمند یا تبلت نصب شود از امکاناتی مانند آپدیت خودکار برخوردار نخواهد بود و کاربر باید به‌صورت دستی، نسخه‌های جدید اپلیکیشن مدنظر خود را دانلود و نصب کند. حال، سایت خبری XDA-Developers گزارش می‌دهد که چنین اتفاقی در اندروید ۱۲ رخ نخواهد داد. درواقع سیستم‌عامل جدید اندروید از اپلیکیشن‌هایی که از طریق استورهای شخصی ثالث دانلود و نصب شوند نیز پشتیبانی کامل می‌کند و امکان دریافت آپدیت به‌صورت خودکار برای چنین اپلیکیشن‌هایی نیز فعال خواهد شد.

اعضای تیم XDA-Developers با بررسی کدهای منبع اندروید ۱۲ متوجه چنین موضوعی شده‌اند و توضیح می‌دهند که در اندروید ۱۲ نه‌تنها می‌توان مستقیماً از استورهای شخص ثالث اقدام به نصب اپلیکیشن کرد؛ بلکه حالت دریافت به‌روزرسانی به‌صورت خودکار نیز برای چنین اپلیکیشن‌هایی فعال می‌شود و درواقع چنین فرایندی دیگر با دانلود از طریق پلی استور گوگل هیچ تفاوتی نخواهد داشت.

گوگل هنوز نسبت به اطلاعات منتشر شده واکنشی نشان نداده است؛ اما انتظار می‌رود طی ماه‌های آینده و با نزدیک شدن به زمان انتشار اندروید ۱۲ اخبار بیشتری در مورد ویژگی‌ها و قابلیت‌های سیستم‌عامل جدید گوگل در فضای مجازی قرار گیرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات