آیا گلکسی A50 سامسونگ، اندروید 12 را دریافت خواهد کرد؟

پنج‌شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
سامسونگ اعلام کرده بود گوشی‌های سری گلکسی A از پشتیبانی نرم‌افزاری سه‌ساله برخوردار خواهند بود و سه نسخه بعدی اندروید را دریافت می‌کنند؛ اما گلکسی ای ۵۰، اندروید ۱۲ را دریافت نخواهد کرد.
تبلیغات

سیاست پشتیبانی سه‌ساله‌ی نرم‌افزاری برای بسیاری از دستگاه‌های گلکسی، برگ برنده‌ای برای سامسونگ محسوب شد و این روند را سایر تولیدکنندگان هم در پیش گرفتند؛ اما در این زمینه زیاد موفق نبودند. به گزارش SamMobile، برنامه‌ی عرضه‌ی آپدیت سه‌ساله سیستم‌عامل اندروید و One UI برای گوشی‌ها و تبلت‌‌های پرچم‌دار گلکسی که از سال ۲۰۱۹ عرضه شده‌اند، وعده داده شده است.

گوشی‌های میان‌رده از جمله گلکسی A52‌ و گلکسی A72 و نسل قبلی یعنی گلکسی A51‌ و گلکسی A71 واجد شرایط پشتیبانی سه‌ساله نرم‌افزاری هستند؛ اما در مورد گوشی میان‌رده‌ی سال ۲۰۱۹، یعنی گلکسی A50 که فروش فو‌ق‌العاده‌ای در سراسر جهان داشت، این‌گونه نخواهد بود. پس از معرفی رسمی اولین بتای عمومی اندروید 12، گوشی‌های پیکسل این نسخه را دریافت کردند و گوشی‌های بسیاری از شرکت‌ها به غیر از سامسونگ، در صف دریافت بتای اندروید ۱۲ هستند.

طبق گزارش‌ها، اندروید ۱۲ برای گلکسی ای ۵۰ منتشر نخواهد شد. ضمانت سامسونگ برای سه سال به‌روزرسانی سیستم‌عامل تنها شامل پرچم‌داران سال ۲۰۱۹ می‌شود و میان‌رده‌های ۲۰۱۹ واجد شرایط دریافت آپدیت نرم‌افزاری نیستند؛ بنابراین اندروید ۱۱ آخرین تغییر بزرگ گلکسی A50 خواهد بود.

گلکسی ای ۵۰ فقط به‌روزرسانی‌های امنیتی را حداقل تا یک سال دیگر به‌صورت منظم دریافت خواهد کرد. پرچم‌داران جدید گلکسی در نیمه‌ی دوم سال ۲۰۲۱ عرضه  خواهند شد و انتظار می‌رود نسخه 3.5 One UI نیز منتشر شود. حال باید ببینیم که سامسونگ تصمیمی برای انتشار  3.5 One UI برای دارندگان گلکسی ای ۵۰ دارد یا خیر.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات