ویدیویی منتسب به اندروید ۱۲، پشتیبانی آن از تم و بازطراحی بخش اعلان را نشان می‌دهد

یک‌شنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
به‌ نظر می‌رسد شاهد تغییرات بزرگی در رابط کاربری اندروید ۱۲ روی گوشی‌های هوشمند گوگل خواهیم بود که شامل پشتیبانی از تم و انیمیشن‌های جدید است.
تبلیغات

جان پروسر از کانال یوتیوب FRONT PAGE TECH که تصاویر تصاویر رندر پیکسل ۶ و پیکسل ۶ پرو را منتشر کرده بود، ویدیویی تبلیغاتی همراه‌ با عکس‌هایی از رابط کاربری اندروید ۱۲ گوگل قبل از معرفی رسمی آن که هفته‌ی آینده در Google I/O خواهد بود، منتشر کرد.

با توجه به خبر منتشرشده، این ویدئو، رابط کاربری بازطراحی‌شده‌ی قدرتمندی نشان می‌دهد که شامل پشتیبانی از تم‌های بومی است. بسته به تم انتخاب‌شده، مواردی مانند صفحه‌کلید، آیکون برنامه‌ها و رابط کاربری برنامه‌‌های سیستمی، ظاهری متفاوت خواهند داشت. این موضوع برای منوی تنظیمات سریع و کنترل صدا نیز صدق می‌کند. همه‌ی این‌ها با ویجت‌های جدیدی که از تم‌های گفته‌شده پشتیبانی می‌کنند، همراه است. آپدیت انیمیشن‌ها در کل UI باعث می‌شود جابجایی‌ها نرم‌تر و روان‌تر باشند.

تماشا در یوتیوب

با توجه به این ویدیوی تبلیغاتی ممکن است گوگل گزینه‌های دیگری برای سفارشی‌سازی UI اضافه کرده باشد؛ مواردی مانند قابلیت گروه‌بندی نوتیفیکیشن‌ها و تغییر سایز صفحه‌‌کلید ماشین‌حساب داخل برنامه.

ظاهراً این آپدیت اندروید ۱۲ می‌تواند بزرگ‌ترین ارتقاء سیستم عامل موبایل گوگل از زمان اندروید ۵ (Lollipop) در سال ۲۰۱۴ باشد که حاوی زبان طراحی متریال بود.

دیگر تغییرات اندروید ۱۲ چه خواهد بود

یک اسلاید بزرگ فاش‌شده از همایش بعدی گوگل با نام «تجربه‌ی جدید و زیبا» حاکی از محافظت امنیتی و فضای خصوصی قوی‌تری در تماس‌های اینترنتی‌ است. برای جزییات دقیق‌تر این تجربه فعلاً باید منتظر ماند؛  اما بر اساس گزارشی که در ماه فوریه منتشر شد، گوگل در حال کار روی قابلیتی مشابه App Tracking Transparency اپل است.

این به‌روزرسانی‌های گوگل ممکن است اکوسیستم اندروید را به پیشروی فعال‌تر وادار کند؛ چرا که با توجه به همان اسلاید «کارکرد بهتر یکپارچه‌ی همه‌ی دستگاه‌های اندرویدی»، احتمالا شاهد یکپارچه‌سازی بیشتری با محصولات خانگی هوشمند و گجت‌های پوشیدنی خواهیم بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات