تصاویر رندر منتسب به پیکسل ۶، زبان طراحی عجیب گوگل را نشان می‌دهند

جمعه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۵
مطالعه 3 دقیقه
جان پراسر، از فاش‌کنندگان مشهور دنیای فناوری، تصاویر رندر منتسب به پیکسل ۶ و پیکسل ۶ پرو را منتشر کرد.
تبلیغات

سال گذشته، گوگل تغییرات زیادی در روند عرضه‌ی گوشی‌های سری پیکسل اعمال و به‌مجب آن، کانون توجه خود را به ارائه‌ی گوشی‌های مقرون‌به‌صرفه با ویژگی‌های قابل قبول معطوف کرد. بااین‌حال، شواهد حاکی از آن است که امسال احتمالا این چنین نخواهد بود؛ زیرا به‌گفته‌ی Android Authority، غول جست‌وجو جهان می‌خواهد پرچم‌دار تمام‌عیاری را معرفی کند.

جان پراسر که بیشتر آن را به‌واسطه افشای محصولات اپل می‌شناسیم، تصاویر رندرشده‌ای را برای آنچه پکسل ۶ و پیکسل ۶ پرو نامیده می‌شود، به اشتراک گذاشته است. از نظر تئوری، نسخه‌ی پرو می‌تواند پرچم‌داری باشد که دوست‌داران گوشی‌های گوگل از سال‌ها پیش در انتظار آن هستند. در نقطه‌ی مقابل، نسخه‌ی استاندارد می‌تواند روند مقرون‌به‌صرفه نگه‌داشتن محصولات گوگل را ادامه دهد.

تصویری رندرشده منتسب به گوگل پیکسل ۶
تصویری رندرشده منتسب به گوگل پیکسل ۶
تصویری رندرشده منتسب به گوگل پیکسل ۶
تصویری رندرشده منتسب به گوگل پیکسل ۶

باید توجه داشت که تصاویر و مشخصات می‌تواند بسیار متفاوت از نسخه‌ی نهایی باشد. افزون‌براین، جان پراسر باوجود عملکرد مناسب در افشای محصولات اپل، سابقه‌ی کمی در افشای محصولات سایر برندها دارد؛ بنابراین تا انتشار اخبار موثق باید تصاویر مذکور را شایعه یا طرح‌های مفهومی درنظر گرفت.

با استناد به تصاویر منتشرشده، گوگل از سه رنگ در طراحی جدیدترین گوشی خود بهره می‌گیرد. همچنین دیده می‌شود که برآمدگی دوربین کاملا بازطراحی شده و به‌صورت نواری مشکی در امتداد عرض بالایی دستگاه کشیده شده است. از قرار معلوم، در بالا و پایین برآمدگی، دو طرح مختلف رنگی وجود دارد که روی احتمالا سطح شیشه‌ای قرار دارد.

به‌طورکلی، به‌نظر می‌رسد نسخه‌ی استاندارد دارای دو دوربین و نسخه‌ی پرو با یک سنت‌شکنی از سه دوربین میزبانی می‌کند. اولین‌بار است که یک گوشی گوگل پیکسل بیش از دو دوربین خواهد داشت. گفته می‌شود که آن‌ها یک دوربین اصلی، یک دوربین تله‌فوتو و درنهایت، دوربین اولتراواید خواهند بود.

قسمت‌های جلوی گوشی دارای حفره‌ا‌ی کوچک برای تعبیه‌ی دوربین سلفی است؛ بدین‌مفهوم که برای نخستین‌بار گوگل از حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر برای تشخیص هویت کاربر بهره می‌گیرد؛ زیرا قطعا استفاده از تکنولوژی تشخیص چهره بیومتریک نیازمند حسگرهایی بیشتر از یک دوربین سلفی خواهد بود. همچنین، در تصاویر ارائه‌شده نشانه‌ای از ادغام حسگر اثر انگشت در فریم کناری دستگاه دیده نمی‌شود.

گفتنی است رندهای یادشده شامل یک ساعت هوشمند نیز می‌شود؛ البته پراسر قبلا این رندر را به اشتراک گذاشته بود و ادعا کرد که نام نخستین ساعت هوشمند گوگل، «پیکسل واچ» خواهد بود. بااین‌حال، رندر جدید براساس تصاویر ادعایی از منبعی ناشناس به‌دست‌آمده و مانند سایر تصاویر به‌واسطه‌ی CAD (تصاویر رندرشده توسط کامپیوتر) ساخته نشده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات