به‌روزرسانی اندروید 11 برای سری وان پلاس 7 و وان پلاس 7T فاجعه است

سه‌شنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۵
مطالعه 2 دقیقه
مشتریان گزارش می‌دهند که دستگاه‌های وان پلاس ۷ و وان پلاس ۷ تی آن‌ها بعد از به‌روزرسانی اندروید ۱۱ با مشکلات متعددی مواجه و به‌معنای واقعی کلمه بی‌استفاده شده است.
تبلیغات

به‌روزرسانی اندروید 11 برای سری OnePlus 7 و OnePlus 7T ماه مارس (فروردین ۱۴۰۰) منتشر شد؛ اما با گذشت بیش از یک ماه، کاربران با مشکلات متعددی رو‌به‌رو شدند. به‌گزارش Androidauthority، دارندگان وان پلاس 7 و وان پلاس 7T گزارش داده‌اند که گوشی آن‌ها بعد از به‌روزرسانی اندروید ۱۱ حالت پایداری ندارد. برخی از مشکلات رایج آنان عبارت است از: تخلیه‌ی بسیار سریع باتری، کاهش نرخ فریم و درنتیجه تجربه‌ی نامناسب بازی، مشکلات گرم‌شدن بیش‌ازحد حتی در حالت استفاده‌نکردن از گوشی و زمان بازشدن طولانی برنامه‌ها.

گفتنی است صفحات ردیت و انجمن رسمی وان پلاس مملو از شکایت مشتریانی است که پس از دریافت اندروید ۱۱، با مشکلات مذکور دست‌وپنجه نرم می‌کنند. علاوه‌بر مشکلات مذکور که در گوشی‌های به‌روزشده‌ی وان پلاس ۷ و وان پلاس ۷ تی بیشتر دیده شده است، چندین کاربر هم هنگام اتصال به داده‌ی تلفن‌همراه، پیمایش کند اعلان‌ها، خرابی برنامه و... را گزارش داده‌اند. توضیحات یکی از کاربران درباره‌ی مشکلات پیش‌آمده ازاین‌قرار است:

به‌روزرسانی جدید در وان پلاس ۷، به‌معنای واقعی کلمه گوشی‌ام را خراب کرده است. در زمان انجام بازی‌ها فریم ثابتی وجود ندارد و به‌روزرسانی جدید تجربه‌ی من را از بازی‌کردن نابوده است، گوشی به‌شدت گرم می‌شود و کارایی باتری را کاهش می‌دهد.

به‌تازگی، وان پلاس برای رفع این مشکل Oxygen OS 11.0.0.2 را منتشر کرده است؛ بااین‌حال، کاربرانی که جدید‌ترین نسخه‌ را دریافت کردند، همچنان مشکلات مشابهی را در گوشی‌هایشان گزارش می‌دهند. تا این لحظه، هیچ خبر رسمی از وان پلاس درباره‌ی زمان حل این مشکلات منتشر نشده است.

احتمال دارد وان پلاس در آپدیت بعدی نرم‌افزار، به این مشکلات رسیدگی کند؛ اما ممکن است اندکی طول بکشد؛ زیرا گوشی‌های وان پلاس 7 و وان پلاس 7T جدید نیستند و به‌نظر می‌رسد که در‌حال‌حاضر وان پلاس روی انتشار اندروید ۱۱ برای گوشی‌های جدیدش متمرکزتر است.

با این تفاسیر، اگر از آپدیت به اندروید ۱۱ در وان پلاس ۷ یا وان پلاس ۷ تی خود پشیمان هستید، ممکن است بخواهید به اندروید ۱۰ برگردید. فقط این نکته را مدنظر قرار دهید که بازگشت مجدد تمام داده‌های دستگاهتان را پاک می‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات