قابلیت هایبرنیت خودکار اپلیکیشن‌ها در اندروید 12 دیده شد

سه‌شنبه ۳۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
قابلیتی که در یکی از بیلدهای فاش‌شده‌ی اندروید 12 دیده شده است، نشان می‌دهد این سیستم‌عامل فایل‌های موقت اپلیکیشن‌هایی را خودکار حذف می‌کند که چند ماه استفاده نشوند.
تبلیغات

گوگل قابلیتی در اندروید 11 معرفی کرد که «ابطال خودکار مجوزها» نام داشت و مجوزهای داده‌شده به اپلیکیشن‌هایی را خودکار ابطال می‌کرد که مدت زیادی اجرا نمی‌شدند. به‌لطف بررسی‌های اعضای XDA-Developers، اکنون می‌دانیم نسخه‌ی به‌روزشده‌ی این قابلیت در بیلد فاش‌شده‌ی اندروید ۱۲ (Android 12) حضور دارد.

به‌گزارش GSMArena، اگر دو ماه از اپلیکیشنی استفاده نکنید، اندروید 11 خودکار تمام مجوزهای داده‌شده به آن اپلیکیشن را باطل می‌کند. اندروید 12 با قابلیت جدید هایبرنیت خودکار که XDA توانست آن را فعال کند، افزون‌بر ابطال مجوزهای پیشین، اپلیکیشن را در حالت «خواب» قرار می‌دهد و هرگونه فایل موقت مرتبط به آن را حذف می‌کند. این کار به آزادسازی فضای ذخیره‌سازی گوشی کمک می‌کند و هرچه حجم اپلیکیشن بیشتر باشد، فضای بیشتری خالی می‌شود. 

قابلیت هایبرنیت خودکار در صفحه‌ی Unused Apps در مسیر Settings > Apps مشاهده شده است. در یکی از اسکرین‌شات‌های بالا، می‌بینید که گوگل نوشته اگر اپلیکیشن‌ها چند ماه استفاده نشود، به‌منظور حفاظت از حریم خصوصی مجوزها را حذف و به‌منظور کاهش مصرف باتری، نمایش نوتیفیکیشن‌ها را متوقف و به‌منظور آزادسازی فضای ذخیره‌سازی، فایل‌های موقت را حذف می‌کند. گزینه‌ی مربوط به این قابلیت که در حالت عادی متن Auto Revoke Permissions (ابطال خودکار مجوزها) را نشان می‌دهد، در اندروید 12 میزبان متن Remove Permissions and Free Up Space (حذف مجوزها و آزادسازی فضای ذخیره‌سازی) است. 

ازآنجاکه قابلیت جدید در بیلد فاش‌شده‌ی اندروید 12 دیده شده است، هیچ تضمینی وجود ندارد که در نسخه‌ی نهایی حضور یابد. همچنین، مشخص نیست قابلیت هایبرنیت خودکار در نسخه‌ی بعدی بتای توسعه‌دهنده‌ی اندروید دوازده وجود خواهد داشت یا خیر. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات