مایکروسافت برخی از Bloatwareهای ویندوز ۱۰ را حذف می‌کند

شنبه ۳۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
مایکروسافت در جدیدترین بیلد اینسایدر ویندوز ۱۰ دو اپلیکیشن بدون کاربرد خاص برای بسیاری از کاربران را از فهرست اپلیکیشن‌های ازپیش‌نصب‌شده حذف کرده است.
تبلیغات

ویندوز ۱۰ یکی از سیستم‌‌عامل‌های برتر حال حاضر است و افراد زیادی از آن استفاده می‌کنند؛ البته برخی کاربران همچنان ویندوز ۷ را ترجیح می‌دهند. با‌این‌حال، با بی‌نقص‌بودن فاصله‌ی زیادی دارد و یکی از انتقادهای اصلی کاربران از ویندوز ۱۰ درباره‌ی تعداد زیاد نرم‌افزارهای پیش‌فرض این سیستم‌عامل است که از بین آن‌ها می‌توانیم به Paint 3D اشاره کنیم.

بسیاری از این نرم‌افزارها که اصطلاحا به آن‌ها Bloatware هم گفته می‌شود، کاربرد خاصی برای کاربر ندارند. به‌گزارش تک‌اسپات، مایکروسافت قصد دارد با به‌روزرسانی مهم Sun Valley، برخی از اپلیکیشن‌های پیش‌فرض را برای کاربرانی حذف کند که ویندوز ۱۰ را نصب می‌کنند. این یعنی به‌دنبال انتشار به‌روزرسانی Sun Valley، هر بار که ویندوز ۱۰ را روی رایانه نصب کنید یا نخستین‌بار روی دستگاهی دیگر قرار دهید، 3D Viewer و Paint 3D را در فهرست اپلیکیشن‌های ازپیش‌نصب‌شده نخواهید دید.

اینکه چرا مایکروسافت تصمیم گرفته دو اپلیکیشن 3D Viewer و Paint 3D را حذف کند، پرسشی است که رسیدن به پاسخش سخت نیست. تنوع کاربران ویندوز ۱۰ به‌طور شگفت‌انگیزی زیاد است و از دو اپلیکیشن یادشده قطعا افراد زیادی استفاده نمی‌کنند.

ایده‌ی اصلی اپلیکیشن‌های ازپیش‌نصب‌شده ارائه‌ی قابلیت‌هایی‌ به اکثر کاربران است. برای مثال، همه‌ی کاربران از اپلیکیشن‌های تقویم و ماشین‌حساب ویندوز ۱۰ بهره می‌برند‌. Paint 3D و 3D Viewer در جدیدترین بیلد اینسایدر ویندوز ۱۰ (از نسخه‌ی ۲۱۳۳۲ به‌بعد) از فهرست اپلیکیشن‌های پیش‌فرض حذف شده‌اند و فکر نمی‌کنیم ردموندی‌ها بخواهند در نسخه‌ی نهایی این به‌روزرسانی نظرشان را عوض کنند. 

این نکته را در نظر بگیرید که حذف از فهرست اپلیکیشن‌های ازپیش‌نصب‌شده، به‌معنی پایان کار 3D Viewer و Paint 3D نیست. همان‌طور‌که گفتیم، این تغییر صرفا اعمال می‌شود که سیستم‌عامل جدید را نصب کنید. کسانی که هم‌اکنون روی سیستمشان 3D Viewer و Paint 3D دارند، درصورت تمایل تا ابد آن‌ها را می‌توانند نگه دارند. دو اپلیکیشن یادشده قرار است ازطریق فروشگاه آنلاین ویندوز ۱۰ دردسترس باشند. 

با درنظرگرفتن تمامی شرایط،‌ حذف 3D Viewer و Paint 3D از فهرست اپلیکیشن‌های ازپیش‌نصب‌شده تغییری جزئی محسوب می‌شود؛ با‌این‌حال، دیدن تلاش مایکروسافت برای سرراست‌ترکردن تجربه‌ی کاربری ویندوز ۱۰ اتفاق خوشایندی است. نرم‌افزارهای ازپیش‌نصب‌شده روی محصولات شرکت‌هایی مثل الین‌ور و اچ‌پی باعث انتقاد کاربران شده‌اند؛ اما وقتی این نرم‌افزارها به درون سیستم‌عامل وارد شده باشند، همه‌چیز بدتر می‌شود. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات