آخرین به‌روزرسانی ویندوز ۱۰ برای برخی پرینترها مشکل ایجاد می‌کند

شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
آخرین به‌روزرسانی ویندوز ۱۰ برای تعدادی از پرینترهای کیوسرا، ریکو و زبرا مشکلاتی ایجاد و کامپیوترهای ویندوز ۱۰ را با ارور صفحه آبی مواجه می‌کند.
تبلیغات

آخرین به‌روزرسانی ویندوز ۱۰ برای برخی کاربرانی که از پرینتر استفاده می‌کنند، مشکلاتی ایجاد کرده است. گزارش شده برخی کاربران بعد از به‌روزرسانی و زمانی‌که قصد دارند منوی پرینتر را با نوت‌پد، آفیس یا برنامه‌های دیگر باز کنند، با صفحه آبی مواجه می‌شوند. صفحه آبی همان ارور آزاردهنده‌ای است که پیام «کامپیوتر شما با مشکل مواجه شده است و نیاز به راه‌اندازی مجدد دارد» را نمایش می‌دهد.

مایکروسافت از مشکلات پیش‌آمده و نمایش ارور صفحه آبی باخبر است و حتی صفحه مخصوص پشتیبانی آن برای ویندوز ۱۰ را هم ایجاد کرده؛  البته مشکل هنوز برطرف نشده است و فعلا باید منتظر بمانیم. مایکروسافت در حال بررسی مشکل است به‌زودی اطلاعات بیشتری درباره آن منتشر می‌کند.

هنوز مشخص نیست این مشکل برای چه تعداد از کاربران ایجاد شده است؛ اما به گزارش ورج، تعداد زیادی از کاربران این مشکل را گزارش داده‌اند.

مشکل پیش‌آمده در به‌روزرسانی ویندوز ۱۰ روی پرینترهای  کیوسرا، ریکو و زبرا تأثیرگذار است. گفته می‌شود حداقل ۲۰ پرونده از چهار مشتری در یک وب‌سایت گزارش شده که با به‌روزرسانی ویندوز ۱۰، پرینتر آن‌ها با مشکل مواجه شده است. تعدادی از کاربران ردیت هم به مشکل واکنش نشان دا‌ده‌اند و اعلام کرده‌اند که پرینتر آن‌ها با مشکل روبه‌رو شده است.

 برای برطرف ‌کردن این مشکل باید به‌روزرسانی آخر ویندوز ۱۰ را از سیستم خود حذف کنید. برای این کار باید به منوی Settings بروید و Update & Security را انتخاب کنید. سپس به Windows Update بروید و View Update History را انتخاب کنید. در ادامه Uninstall Updates و سپس Uninstall را انتخاب کنید. البته می‌توانید به‌روزرسانی آخر ویندوز ۱۰ را از طریق Command Prompt هم حذف کنید. برخی از کاربران ردیت اعلام کرده‌اند که این روش مشکل را حل می‌کند.

یکی از کاربران ردیت گزارش داده است که برخی از کارمندان مایکروسافت راه‌کاری برای برطرف ‌کردن این مشکل ارائه کرده‌اند که مشکل را برطرف می‌کند. البته می‌توان از طریق Command Prompt پرینت کرد یا با توجه ‌به اپلیکیشن مورد استفاده، از ابزار Compatibility Administrator کمک گرفت؛ اما هر دو روش بسیار پیچیده هستند و باید راه‌کارهای ارائه‌شده را به‌دقت دنبال کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات