بتای iOS 14.5 ترافیک Google Safe Browsing را به سرورهای اپل هدایت می‌کند

یک‌شنبه ۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
نسخه‌ی بتای iOS 14.5 ترافیک Google Safe Browsing را به سرورهای اختصاصی اپل هدایت می‌کند تا حریم خصوصی کاربر تقویت شود. این قابلیت احتمالا در نسخه‌ی نهایی iOS 14.5 نیز حضور خواهد داشت.
تبلیغات

اپل تأیید کرده است جدیدترین نسخه‌ی بتای سیستم‌عامل آی او اس 14 (Apple iOS 14) درخواست‌های سرویس Google Safe Browsing را از سرورهای اختصاصی شرکت کوپرتینویی عبور می‌دهد تا اجازه‌ی بازگشت داده‌های کاربران به گوگل داده نشود.

براساس گزارش خبرگزاری اپل‌اینسایدر، اپل پیش‌تر اعلام کرده بود مرورگر سافاری ممکن است از قابلیت Google Safe Browsing برای تشخیص این موضوع استفاده کند که آیا وب‌سایت‌ها کلاه‌بردار هستند یا خیر. از سیستم‌عامل iOS 14.5 به‌بعد اپل قصد دارد درخواست‌های Google Safe Browsing را به سرورهای پراکسی اختصاصی‌اش تغییر مسیر دهد. ظاهرا این اقدام اپل مستقیما برای اثرگذاری بر حجم داده‌ی مشاهده‌شدنی گوگل انجام می‌شود. 

به‌نوشته‌ی خبرگزاری The 8-Bit، تا قبل از اعمال تغییرات جدید پیش از ورود کاربر به وب‌سایت، اپل نسخه‌ای رمزنگاری‌شده از آدرس وب‌سایت را برای Google Safe Browsing می‌فرستاد و آن را با فهرست تهیه‌شده‌ی گوگل درزمینه‌ی وب‌سایت‌های کلاه‌بردار مقایسه می‌کرد. این فهرست همواره به‌روزرسانی می‌شود.

اکنون در جدیدترین نسخه‌ی بتای iOS 14، اپل یک قدم جلوتر می‌‌رود. در سیستم پیشین، گوگل می‌توانست آدرس IP جایی را ببیند که کاربر در آن حضور داشت. اکنون، اپل آن درخواست کاربر را از درون سرورهای اختصاصی خود عبور می‌دهد تا آدرس IP پنهان و از حریم خصوصی کاربر بهتر محافظت شود. مدیر WebKit در اپل با انتشار توییتی مقاله‌ی The 8-Bit را تأیید کرده است. 

حضور قابلیتی خاص در نسخه‌ی بتای iOS بدین‌معنی نیست که آن قابلیت حتما در نسخه‌ی نهایی نیز حضور پیدا می‌کند. بااین‌همه، از‌آنجاکه افراد زیادی تغییر جدید را دریافت کرده‌اند و عموما به‌خاطر افزایش امنیتشان از آن رضایت دارند، به‌احتمال فراوان اپل بخواهد قابلیت جدید را به‌صورت عمومی در نسخه‌ی نهایی iOS 14.5 نیز قرار دهد. فرایند تغییر مسیر کاربر به سرورهای اپل کاملا خودکار انجام می‌گیرد؛ بااین‌حال کاربران می‌توانند درصورت نیاز کل سیستم هشدار وب‌سایت‌های کلاه‌بردار اپل را خاموش کنند.

دیدگاه شما کاربران زومیت درباره‌ی این خبر چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات